DiaDia

El Govern Provincial impulsa 21 accions de foment del consum de productes autòctons després de la inclusió de més marques

Roig: “Traslladem les peticions dels diferents sectors a un complet pla d’actuació per seguir augmentant el consum”

La Diputació de Castelló emprèn aquests dies i fins a finals d’any un intens pla d’acció amb la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor de la mà de productors i municipis. Així, el Govern Provincial impulsarà un total de 21 accions que implicaran a més d’una trentena de municipis per fomentar el consum de productes de Castelló després de la recent incorporació aquesta setmana de 40 nous productors.

El diputat responsable de Castelló Ruta de Sabor, Pablo Roig, ha explicat que “aquest pla d’actuació és la plasmació de les peticions que ens han anat plantejant les diferents comissions sectorials de la marca per complir amb les prioritats que ens donen. Hi haurà jornades gastronòmiques, fires, jornades formatives, cursos, degustacions i tasts que ens permetran de nou continuar treballant per posicionar la qualitat dels productes dels nostres pobles “.

Entre les accions a dur a terme durant el mes d’octubre, es mantenen fins al dia 29 les I Jornades Gastronòmiques Alt Maestrat a Culla, Catí, Benassal i Ares del Maestrat; la fira de la tomata de penjar d’Alcalà de Xivert el 14 i 15; també les VI Jornades Gastronòmiques de la carn, l’oli i el vi (Atzeneta del Maestrat, Benafigos, Benlloch, Cabanes, la Pobla Tornesa, Les Useres, Els Rosildos (Serra d’en Galceran), la Vall d’Alba, Vistabella del Maestrat i Xodos); el Mes de l’Avellana de Benassal .; les VI Jornades de bolets, carns i productes de Tardor (Els Ports); la Mostra de la Cervesa Artesanal Castelló Ruta de Sabor; Jornada tècnica formativa sobre plantacions tofoneres i la Mostra agroalimentària de l’Alt Palància i Castelló amb Estrella.

Una de les marques gastronòmiques més importants d’Espanya

La consolidació de la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor com a element dinamitzador del sector agroalimentari de la província és ja una realitat amb la inclusió la passada setmana de 40 nous productors. Són ja amb això 80 productors i més de 100 productes de 14 sectors agroalimentaris diferents.

“Fa tres anys quan el nostre president, Javier Moliner, va pensar en l’oportunitat de crear un element diferenciador que actuara de marca paraigua de la nostra millor gastronomia no ens imaginàvem un seguiment tan important. Avui estem ja entre les marques gastronòmiques espanyoles amb més productes i amb més sectors, i creada amb uns seriosos paràmetres de qualitat i origen marcats per professionals dels propis sectors “, ha indicat el diputat.

L’ambició de la Diputació de Castelló amb la posada en valor de la gastronomia de la província és tal que el Govern de la província ja treballa en la creació d’Castelló Ruta de Sabor com a nou producte turístic de Castelló.

Així, a través del recurs gastronòmic dels productes i tot el seu procés d’elaboració en els municipis de Castelló, la Diputació treballarà de la mà de municipis i productors per tal de valoritzar aquests productes, tot el patrimoni natural i cultural vinculat als mateixos i aconseguir atreure visitants als pobles no només a través de la realització de jornades gastronòmiques i comercials, sinó també incorporar tot un seguit d’experiències turístiques amb més oferta complementària que permetin al visitant conèixer els pobles de Castelló a través de la seva tradició gastronòmica.