Nota de premsa de la Generalitat Valenciana

– Les oficines PROP mixtes faciliten els tràmits del ciutadà amb la Generalitat i integren els principals serveis municipals

– Els 27 punts d’atenció al ciutadans a la Comunitat eviten el desplaçament diari de milers de persones a les unitats administratives

El Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i l’Ajuntament de Morella per a l’obertura i posada en marxa d’una oficina d’atenció al ciutadà PROP mixta.

La nova oficina PROP de Morella estarà ubicada en una dependència de la planta baixa de l’edifici de l’ajuntament de la localitat, situat al carrer Segura Barreda, 28.

Les oficines PROP de la Generalitat tenen per objectiu apropar l’Administració al ciutadà i els municipis, descentralitzant els serveis administratius i els tràmits, a més de prestar una atenció personalitzada.

Les oficines PROP mixtes ofereixen al ciutadà un espai únic on es poden realitzar tràmits amb la Generalitat i l’Ajuntament, evitant desplaçaments innecessaris als veïns i oferint un servei de qualitat, optimitzant recursos i guanyant en eficiència.

A través d’este conveni, la Conselleria de Transparència es compromet a aportar els recursos humans necessaris per a la prestació de serveis d’informació general i d’informació relativa a l’estat de la tramitació d’expedients iniciats a instància de part el destinatari siga la Generalitat.

També a dotar l’oficina de la infraestructura de comunicacions necessària per garantir l’accés a les bases de dades de l’administració autonòmica. Així mateix, facilitarà la instal·lació i el manteniment del Sistema de Gestió de Esperes. Al seu torn, la Generalitat dotarà l’oficina dels mitjans informàtics i d’un Punt DOGV.

Per la seua banda, l’Ajuntament de Morella proporcionarà l’espai físic necessari per posar en marxa l’oficina. A més, subministrarà el mobiliari, mitjans informàtics i personal propi necessari per a la gestió dels procediments de caràcter municipal.

Esta nova oficina se suma a les 27 ja existents a la Comunitat que eviten el desplaçament diari de milers de persones a les unitats administratives competents en els diferents tràmits que els ciutadans volen fer.

Faciliten informació sobre qualsevol tràmit

Les oficines PROP faciliten informació sobre qualsevol tràmit o procediment de la Generalitat, a més d’oferir el servei de presentació i registre de documents adreçats a l’administració.

La Conselleria de Transparència, competent en la gestió dels PROP, ha apostat per potenciar estos serveis d’atenció a la ciutadania i està reforçant la xarxa d’oficines a la Comunitat.

En este sentit, a més de la nova oficina a Morella, es crearan tres nous PROP a les localitats d’Alcoi, Dénia i Llíria. Així mateix, es posarà en marxa en breu un nou punt d’atenció ciutadana a la seu de la Conselleria de Transparència a l’edifici de ‘La Cigüeña` a València.