Morella, Premi Turisme 2015 a la millor campanya de comunicació per la promoció “poble bell i bo de Ferrero Rocher”

767
PUBLICITAT

El President de la Generalitat de Turisme ha lliurat avui un premi que reconeix la gran campanya que va realitzar l’Ajuntament de Morella i que es va traduir en un gran impacte econòmic i de promoció turística per la localitat

L’Ajuntament de Morella ha rebut avui el Premi Turisme 2015 a la millor acció de promoció o campanya de comunicació, que lliura l’Agència Valenciana de Turisme. Aquest guardó reconeix el gran treball que es va realitzar en la campanya “poble bell i bo” de la marca Ferrero Rocher, que Morella va vèncer i va poder així celebrar un Nadal especial. Aquesta acció de comunicació va suposar la major repercussió d’una acció promocional de Morella i un increment enorme de visitants. Ximo Puig Ferrer, President de la Generalitat, ha fet entrega avui d’aquest premi a l’alcalde de Morella al Palau de la Generalitat Valenciana.

Premi Turisme Morella

La campanya es va desenvolupar entre els mesos d’octubre i desembre, passant primer la fase de selecció de pobles per celebrar el 25è aniversari de Ferrero Rocher per ser un dels tres finalistes. Entre els dies 20 de novembre i 3 de desembre es va realitzar un concurs de votacions a través de la pàgina web de Telecinco, on també es podien veure vídeos de Morella, Frigiliana i Torrecilla en Cameros, els finalistes, on els ambaixadors de la marca, Jesús Vázquez, Boris Izaguirre, Ana García Siñeriz i Martín Berasategui presentaven els encants turístics i les accions solidàries de cadascun dels pobles. La campanya es va fer viral i transversal, apareixent en tots els mitjans de comunicació provincials i  autonòmics, a Telecinco, i obtenint una impressionant repercussió a Facebook, amb vídeos amb més de mig milió de visualitzacions. La campanya va ser dirigida pel llavors responsable del departament de premsa, David Gil, i va comptar amb la col·laboració del voluntari, Andrés Ortí, i amb l’impressionant treball de disseny del tècnic municipal, Miguel Ángel Troncho, i l’empresa Arc Estudi.

Ferrero Rocher va anunciar el poble guanyador en una connexió en prime time a Telecinco, que va ser una gran festa de celebració del 25è aniversari, ja que també va comptar amb la implicació de moltes associacions de la localitat i amb la participació de més de mil veïns i visitants. 170.000 bombetes van il·luminar els mesos de desembre i gener a Morella, el que es va traduir en un impacte econòmic sense precedents en la localitat. El pàrquing municipal, amb capacitat per a 500 vehicles, es va omplir pràcticament totes les vesprades d’aquests mesos, al castell es van registrar 11.000 visites, un 60% més que l’any anterior, les pernoctacions en hotels van augmentar entre un 30% -el que menys- a un 65% -el que més-, els restaurants quantifiquen l’increment en un 30% i les cafeteries, en un 50%. Una campanya amb un impacte també quantificable per Setmana Santa, ja que es van registrar xifres de visitants de rècord.

L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, ha agraït a l’Agència Valenciana de Turisme la distinció atorgada a l’Ajuntament de Morella i destaca que “és un premi de tots i totes, els morellans i morellanes, que ha estat fruit del treball i implicació de molta gent”.

img_7283

L’Ajuntament de Morella ha estat premiat al costat d’altres entitats de la Comunitat en diferents categories, com el premi Turisme als que s’hagin distingit per la realització d’activitats que repercuteixin de manera positiva a la Comunitat Valenciana, José Fernando Vera Rebollo; a la investigació i innovació en el camp del turisme a Casual Hotels (Pricetoroom, SL), per la seua innovadora iniciativa com a cadena hotelera; al turisme sostenible, a Vivood Madapar, SL,  per la posada en marxa de la iniciativa “Vivood Landscape Hotels”; al turismo responsable als que hagen contribuït de manera directa al desenvolupament d’activitats o iniciatives dirigides al desenvolupament del Codi Ètic Mundial per al Turisme, al projecte Itinerantur de Belen Salvador Bozano; a l’accessibilitat i turisme inclusiu, a Monte Horadada, SL, per l’adaptació integral del Càmping Lo Monte. L’Agència fa una menció especial a la candidatura presentada per l’ONCE a la modalitat de Premi Turisme a l’accessibilitat i turisme inclusiu, donada la seua contribució a favor del turisme accessible tant a nivell nacional com en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.