Morella crea una borsa per a reforçar el treball a domicili del Centre de Dia

718
Vista de Morella
Vista de Morella
PUBLICITAT

Nota de premsa Ajuntament de Morella

  • Les necessitats de les usuàries i usuaris augmenten, ja que el centre està tancat des que es va declarar l’Estat d’Alarma
  • Des del Centre de Dia de Morella es dóna servei a domicili a les persones que ho necessiten
  • Els Serveis Socials de Morella han coordinat diferents tasques d’ajuda a les persones en aquesta difícil situació

L’ajuntament de Morella ha obert una borsa per a reforçar els treballs a domicili del Centre de Dia. Les necessitats de les usuàries i usuaris d’aquest augmenten a mesura que aquest espai està tancat, ja que no obri al públic des que es va declarar l’Estat d’Alarma a causa de la COVID-19.

Així, aquesta borsa busca persones titulades d’auxiliar d’infermeria, amb el certificat de formació professional de primer grau en rama sanitària o cicle formatiu equivalent o tindre aprovada l’especialitat completa del curs d’Auxiliar d’Infermeria en Geriatria del servei Valencià d’Ocupació i Formació o un organisme equivalent i autoritzat per la Conselleria de Benestar Social. El termini per a presentar la documentació està obert fins al dia 3 de juny i es pot realitzar per correu electrònic ciseadmon@morella.net.

La regidora de Benestar Social i Promoció de la Salut, Malú Blasco, ha destacat que “amb aquesta borsa de treball volem ampliar el servei a domicili del Centre de Dia, ja que augmenten les necessitats de les persones usuàries”. L’edil ha explicat que “aquest espai va tancar amb l’Estat d’Alarma i ha continuat funcionant la cuina i el repartiment a domicili de menjar o medicaments, però ara fa falta cobrir altres necessitats com passejar o les activitats per a la memòria, entre d’altres”. Malú ha remarcat que “encara no sabem quan tornarà a obrir de manera que les treballadores i treballadors del centre reforcen el servei a domicili en funció de les necessitats de les persones”.

Serveis Socials de Morella

Els Serveis Socials de Morella han coordinat diferents tasques per a garantir la seguretat i salut de les persones durant aquestos mesos d’Estat d’Alarma i confinament. Així, els diferents serveis de repartiment d’aliments i medicaments a domicili amb diferents entitats com Protecció Civil o La Creu Roja i el banc d’aliments. També cal explicar que el repartiment s’ha realitzat en tots els pobles del terme de Morella i la Policia Local ha fet arribar aliments i medicaments a les persones de Xiva, Ortells, Herbeset i La Pobleta. A més, també s’ha tingut en compte a la gent que travessa moments difícils econòmicament o s’han facilitat bons de compra en establiments de la ciutat i que totes les famílies cobrisquen les necessitats bàsiques. Malú ha comentat que “aquestos bons i ajudes continuaran fins que s’estabilitze la situació” i ha afegit que “hem estat al costat de la gent, el servei segur que el podem millorar, però hem arribat a les persones que ho necessiten en estos temps difícils”. Finalment, Malú ha destacat “labor de la coordinadora de Serveis Socials per la disponibilitat absoluta que ha tingut amb atenció telefònica permanent”.

Els Serveis Socials estan oberts amb atenció presencial amb cita prèvia als telèfons 964 16 00 34-5 i 661 43 27 80.