Mesures amb motiu de l’Estat d’Alarma enfront del COVID-19 a Morella

56
Vista de Morella

L’ajuntament de Morella, en la Junta de Govern del 20 de març, ha acordat diferents mesures amb motiu de l’Estat d’Alarma causat per la pandèmia del COVID-19. D’aquesta manera, s’han ajornat diferents impostos i taxes per a empreses i particulars com els tributs municipals i l’ocupació de la via pública. A més, els pagaments de rebuts dels serveis municipals com el Centre Formatiu, l’Escola de Música o qualsevol altra activitat s’ajornen durant un mes.

També Aigües de Morella tramitarà ajornaments i fraccionaments respecte al pagament del primer trimestre i el Centre Lúdic i Esportiu Jaume I ampliarà automàticament la vigència dels carnets en proporció als dies de tancament o la devolució econòmica proporcional a petició de cada usuari o usuària. A més, es desenvoluparà una línia municipal de subvencions vinculades a l’Estat d’Alarma per atendre bonificacions als tributs municipals per aquells i aquells contribuents que hagen vist minvades les seues condicions econòmiques.

• Reforçament dels serveis d’atenció a persones i col·lectius vulnerables.

• En tots els tributs municipals (impostos i taxes) es tramitaran els ajornaments i fraccionaments, sense necessitat de garantia, per aquelles persones i famílies afectades per esta situació.

• Ocupació de via pública. Es trasllada el cobrament a l’últim trimestre de l’any i es descomptaran automàticament els dies en què els establiments no poden fer ús a causa de l’Estat d’Alarma.

• Centre Formatiu, Escola de Música o qualsevol altra activitat. S’ajornen els rebuts un mes, a partir de la finalització de l’Estat d’Alarma, i es descomptaran automàticament els dies que els usuaris no han pogut fer ús.

• Aigües de Morella. Es tramitaran ajornaments i fraccionaments respecte al pagament del primer trimestre.

• Centre Lúdic i Esportiu Jaume I. S’amplia automàticament la vigència dels carnets en proporció als dies de tancament o, baix petició de l’usuari, la devolució econòmica proporcional.

• Es desenvoluparà una línia municipal de subvencions vinculades a l’Estat d’Alarma per atendre bonificacions en els tributs municipals per a aquells i aquelles contribuents en què les condicions econòmiques s’hagin vist minvades, i que puguen complementar les ajudes per part de Govern d’Espanya o la Generalitat Valenciana.

L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, ha destacat que “aquestes mesures tenen la finalitat d’ajudar a les empreses i particulars durant aquestos dies que l’activitat laboral s’ha aturat en una gran quantitat d’empreses locals”. L’edil ha explicat que “en l’Estat d’Alarma que ens trobem és molt important facilitar el confinament i que tots i totes ens quedem a casa”. Finalment, ha recordat que “la població es pot dirigir a l’ajuntament de manera telemàtica des de les 08.00 hores fins a les 20.00 hores”.

L’ajuntament de Morella presta servei d’atenció al públic a través del telèfon 964 16 00 34-1, del correu electrònic ajuntament@morella.net i la seu electrònica https://morella.sedelectronica.es. Els Serveis Socials també atenen a través del telèfon 964 16 00 34-5 amb horari des de les 08.00 hores fins a les 15.00 hores. El telèfon de la Policia Local de Morella és el 609 89 14 88.

Residència Sant Joan Baptista
L’ajuntament de Morella reforça el servei d’auxiliars de geriatria a la Residència Sant Joan Baptista. Així, a partir del dilluns els i les auxiliars del Centre de Dia recolzaran aquest servei a la residència de la tercera edat de Morella. Ripollés ha comentat que “des de la residència ens han transmés que estan tots i totes bé i que realitzen activitats per a passar estos dies complexos”. Cal recordar que també s’han reforçat serveis de suport a la gent gran com el de Telassistència, el servei de menjar a domicili del Centre de Dia i el repartiment de medicaments a domicili. També ha aprofitat per a “agrair el magnífic treball que fan els i les professionals per l’atenció i assistència a les persones majors en cadascun dels centres, l’ajuda i menjar a domicili i la Teleassistència”.