L’Oficina Comarcal Agrària dels Ports rep gran quantitat de dubtes diàriament

856
OCA Els Ports
PUBLICITAT

Les Oficines Comarcals de la Comunitat Valenciana (OCA), dependents de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, atenen una mitjana més de 900 qüestions diàries, plantejades per agricultors i ramaders, des que es va decretar l’estat d’alarma el passat 14 de març.

Per atendre els treballadors del sector primari dels Ports, s’hi troben l’OCA de Morella i Vilafranca, tancades a l’atenció directa al públic, però oferint assistència per vies telefònica i telemàtica.

L’oficina continua realitzat el seu horari habitual de 9h-14h, i sempre hi ha un veterinari i un altre professional al local per realitzar les feines pertinents, mentre la resta treballen des de casa. Aquests professionals podrien oferir assistència directa en cas que fos necessari a través del sistema de cita prèvia, però ara mateix eviten al màxim els desplaçaments a les explotacions ramaderes.

Com la resta d’oficines, les de Morella i Vilafranca es troben saturades en quant a trucades telefòniques i correus electrònics. Són molts els ramaders i agricultors que els contacten a diari per resoldre dubtes derivats de la situació actual.

El volum de trucades ha augmentat notablement, sobretot a principis de setmana. Entre els dubtes més freqüents destaquen els temes de mobilitat, tant per desplaçar-se fins al lloc de treball o a altres horts, així com dubtes en relació a la documentació que han de portar damunt.

Segons Vicent Escriva, director de l’Oficina Comarcal Agrària dels Ports, la majoria de gestions que estan duent a terme actualment són tràmits entorn a les guies de moviment i altes de vedells de les explotacions, ja que ara és el moment de l’any en què n’hi ha més.

L’OCA dels Ports també presta servei d’ajuda a la tramitació telemàtica de sol·licituds a la PAC, un altre dels tràmits que més dubtes ha generat entre els agricultors i ramaders de la comarca.