LA UNIÓ de Llauradors denuncia desatenció i insensibilitat de la Generalitat en les ITV mòbils que realitzen inspeccions a la maquinària agrícola

618
LA UNIÓ de Llauradors denuncia desatenció i insensibilitat de la Generalitat en les ITV mòbils que realitzen inspeccions a la maquinària agrícola
LA UNIÓ de Llauradors denuncia desatenció i insensibilitat de la Generalitat en les ITV mòbils que realitzen inspeccions a la maquinària agrícola
PUBLICITAT

Fernando Durà, comissió executiva de LA UNIÓ, creu que “No som pel que sembla una part important de l’activitat econòmica valenciana per a la Direcció General d’Indústria, perquè el seu menystinc i insensibilitat demostra que no li importa el nostre sector agrari”

LA UNIÓ de Llauradors ha detectat al llarg dels últims mesos nombroses queixes en diferents comarques de la Comunitat Valenciana sobre el funcionament de les ITV mòbils que efectuen les inspeccions a la maquinària agrícola.

Per a solucionar tota aquesta problemàtica i alguns assumptes més, l’organització professional agrària s’ha posat en contacte per escrit amb la Direcció General d’Indústria de la Generalitat, organisme encarregat d’aquestes inspeccions, amb la intenció de mantindre una reunió sobre aquest tema, però no ha rebut resposta. Concretament, s’han remés sengles escrits els passats dies 22 d’octubre i 7 de desembre, sol·licitant una trobada, encara que sense contestació fins hui.

Entre la problemàtica denunciada a LA UNIÓ pels usuaris d’aquestes ITV mòbils està la de les màquines agrícoles en la data tècnica de les quals posa com a velocitat màxima 40,5 km/hora. No els volen passar la revisió en al·legar l’estació corresponent que han d’usar una altra maquinària que té un sobrecost important i que a més com no tenen garantia de renovació de la concessió no invertiran.

En aquest sentit, s’obliga els tractors a anar a una estació ITV normal que en moltes ocasions no estan situades prop de les zones rurals. Fernando Durà, de la Comissió Executiva de LA UNIÓ, indica que “si volen passar la ITV han de fer un llarg desplaçament o iniciar els tràmits de modificació de la fitxa tècnica que té un cost que el sector, en aquests moments d’augment de costos i que els preus dels seus productes no ho fan en la mateixa proporció, no poden assumir, a més del temps que han de dedicar a això”.

LA unió considera que el fet que determinada maquinària agrícola tinga una velocitat màxima de 40,5 km/hora no és culpa dels llauradors, sinó que està inclosa en la fitxa tècnica des de la compra. En aquest sentit, el problema està en només 0,5 km/hora, perquè si en la fitxa posa 40 km/h de velocitat màxima, no existeix cap problema per a passar la revisió.

Hi ha també bastants queixes pels problemes que sorgeixen en les ITV mòbils amb les matrícules i la distància respecte a altres elements del vehicle, com per exemple les llums. “Argumenten en les ITV mòbils que les distàncies no són les correctes quan ixen així ja de fàbrica i del concessionari i en les últimes ITV no havien tingut cap mena de problemes” assenyala Durà.

Paral·lelament, ja fa dos mesos que LA UNIÓ va formular en la seua primera petició de reunió a la Direcció General d’Indústria la necessitat de treballar conjuntament en la possibilitat de circulació per la via pública de maquinària agrícola, tractors principalment, per la tipologia de rodes que usen, i que són totalment necessaris per a la realització de treballs agrícoles concrets.

Fernando Durà considera que les zones rurals haurien de tindre les mateixes atencions i prestacions que les urbanes. “No som pel que sembla una part important de l’activitat econòmica valenciana per a la Direcció General d’Indústria, perquè amb el seu menystinc i insensibilitat demostra que no li importa el nostre sector agrari”, assevera el representant de la comissió executiva de LA UNIÓ.