La Diputació de Castelló aprova el pla d’incorporació dels empleats públics amb quatre dies presencials i un de teletreball

522
Comité de Seguretat Laboral de la Diputació de Castelló
Comité de Seguretat Laboral de la Diputació de Castelló
PUBLICITAT

Nota de premsa Diputació de Castelló

  • El Comité de Seguretat Laboral aposta per la conciliació de la vida familiar i personal i establirà dos dies d’assistència presencial i tres de teletreball per a les persones que tinguen al seu càrrec a menors o persones dependents

El Comité de Seguretat Laboral de la Diputació de Castelló ha aprovat aquest matí el pla d’incorporació dels empleats públics de la institució provincial amb motiu de la Nova Normalitat, un document que marca les claus per a la desescalada en l’aplicació de les mesures restrictives aplicades pel Govern durant la fase més acusada de la pandèmia per la Covid-19.

Amb la finalitat de planificar la reincorporació dels treballadors, després d’acabar l’Estat d’Alarma el passat 21 de juny, la Diputació ha ratificat així un Pla de Contingència per a la tornada progressiva a l’activitat presencial, així com mesures per a garantir la seguretat en el treball.

Presidit pel diputat provincial de Recursos Humans, Santiago Agustí, el Comité ha establit unes normes que tindran un període de vigència des del dia 8 de juliol fins al 15 de setembre de 2020. Com a sistema d’organització setmanal, s’estableix amb caràcter general per als empleats públics l’assistència al centre de treball de manera presencial durant quatre dies, marcant un dia per al teletreball.

No obstant això, a fi de facilitar la conciliació familiar i la cura de persones dependents, s’estableix que la modalitat presencial durant dos dies, deixant tres jornades laborals a través del sistema de teletreball. A més, el treball presencial pot desenvolupar-se de manera flexible de 7.00 a 19.00 hores.

En aquest cas es contempla als treballadors que tinguen al seu càrrec fills, filles, xiquets, xiquetes en acolliment preadoptiu o permanent de 14 anys o menors d’edat i majors discapacitats persones majors dependents.

Exempcions de treball presencial

D’altra banda, queda establit que no podran incorporar-se de manera presencial els empleats i empleades públics mentre es troben en alguna de les següents situacions:

  1. Tindre o haver tingut simptomatologia recent relacionada amb la Covid-19. En aquest cas hauran de contactar amb els serveis d’atenció primària segons s’haja establit en els protocols de les autoritats sanitàries.
  2. Haver estat en contacte estret amb persones afectades per aquesta malaltia.
  3. Les empleades i empleats públics pertanyents als col·lectius definits pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables per a la Covid-19 quan el corresponent informe mèdic siga no apte.

En qualsevol cas, segons recorda Santiago Agustí, aquest pla tindrà una revisió periòdica, a més de mantindre de manera activa les mesures per a garantir la seguretat en el treball i instar els empleats que pogueren presentar qualsevol simptomatologia compatible amb la Covid-19 a no acudir al treball i comunicar-lo de manera immediata. En aquest sentit, s’ha subscrit un protocol d’actuació en casos sospitosos de contagi per coronavirus en els centres de treball de la Diputació.

Respecte a les vacances, a conseqüència de la declaració de l’Estat d’Alarma, s’estableix que obligatòriament han de gaudir-se deu dies hàbils des del 15 de juliol al 15 de setembre. De totes maneres, es proposa que les vacances relatives a l’any 2020 pendents puguen gaudir-se de manera excepcional fins al 31 de març de 2021.