El CEIP de Vilafranca millora els recursos tecnològics amb ‘Centres Digitals Col·laboratius”

313
Acte de presentació oficial del programa educatiu 'Centres Digitals Col·laboratius'

El CEIP Don Blasco d’Alagón va ser recentment proposat, per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, com un dels 50 centres ‘pilot’ amb el que testar un nou experiment: ‘Centres Digitals Col·laboratius’. Aquesta nova proposta educativa es basa en el foment i l’impuls de les noves tecnologies interactives i digitals com a eines i recursos educatius. Com a ferramentes que els professors tinguen a l’abast per ensenyar, l’alumnat per aprendre, i els col·legis per comunicar als pares i mares i establir millors comunicacions. En aquest sentit, «estem molt contents d’haver sigut proposats com a centre pilot d’aquest projecte», declara Carlos Colom, director del CEIP de Vilafranca.

Aquest nou projecte pilotat ha proposat els centres que més i millor s’adaptaven a les necessitats de la iniciativa, i no eren els centres els que s’oferien a participar. «Crec que estem preparats per a aquest projecte, però encara així des de Conselleria ens ajuden per a millorar aspectes comunicatius», esmenta Colom, qui, al seu torn, també fa referència al fet que el SAI (Servei d’Assistència Informàtica) de la Generalitat Valenciana examinarà els equips actuals i s’assegurà de què «tot puga funcionar correctament», aclareix el director del col·legi. Durant aquesta setmana s’estan realitzant jornades de formació per a les persones designades de cada centre, amb les que s’expliquen les ferramentes i els sistemes del projecte a cada equip directiu.

«Amb el confinament de l’any passat hi va haver una necessitat molt immediata d’arribar digitalment a tot l’alumnat i tota la comunitat educativa», recorda Carlos Colom. El desbordament que recorda el professor ara es supleix amb millores tecnològiques de la mà de la participació de Microsoft. «La capacitat era la peça del puzle que faltava», afirma des de la seua posició el director del CEIP Don Blasco de Alagón, referint-se a l’augment de correus electrònics i tràfic per la xarxa que col·lapsava el sistema. De tindre correus electrònics de 7 megues, a tindre’n de 50 gigues. Un salt tecnològic al CEIP de Vilafranca.

Una qüestió molt important per al CEIP està relacionada amb la igualtat d’oportunitats entre els alumnes i els territoris on viuen. D’aquesta manera, Colom veu en bons ulls aquesta iniciativa perquè «la tecnologia és un aliat. És una potencialitat que cal conéixer i controlar i que funciona, ara, com a compensadora de desigualtats», en un context tecnològic en el qual molts centres escolars de la comarca tenen fibra òptica.