El 112 Comunitat Valenciana i el telèfon de l’Esperança col·laboren en l’atenció de les cridades que alerten de suïcidi

42
  • El procediment estableix en quins supòsits es transferiran les trucades d’un telèfon a un altre

El telèfon d’Emergències 112 Comunitat Valenciana i el telèfon de l’Esperança de Castelló, València i Alacant han signat un procediment operatiu d’actuació conjunt en l’atenció de cridades alertant de suïcidi.

El procediment defineix com i en quins casos des del telèfon únic d’Emergències, 112, es transferirà la veu de la persona que telefona al telèfon de l’Esperança amb l’objectiu que aquest servei continue l’atenció de la cridada.

També detalla la conducta i en quina mena d’incidents es transferirà la veu de la persona afectada des del telèfon de l’Esperança al 112, amb la finalitat que siguen aquests els que atenguen i gestionen l’emergència.

En definitiva, el telèfon de l’Esperança contactarà amb 112 Comunitat Valenciana i transferirà la veu de la persona que telefona en aquells casos en els quals es considere que no és suficient l’atenció de la cridada per part d’ells, i que requerisca d’intervenció dels diferents serveis d’emergència.

Aquest procediment operatiu s’estableix amb caràcter dinàmic i es revisarà a iniciativa de qualsevol dels serveis o en el supòsit de produir-se variacions substancials en el sistema de funcionament.