Obres Públiques repara el pont de la CV-170, en el límit de la província de Castelló amb la de Terol

827
Obres Públiques repara el pont de la CV-170, en el límit de la província de Castelló amb la de Terol
Obres Públiques repara el pont de la CV-170, en el límit de la província de Castelló amb la de Terol
PUBLICITAT

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori està reparant el pont de la CV-170, en el límit de la província de Castelló amb la de Terol.

Es tracta, ha destacat el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, d’una obra de conservació, que té un pressupost de 150.000 euros, de manera que “aquest element del patrimoni de gran valor cultural i ingenieril de la província de Castelló puga mantenir la seua perfecta operativitat en el futur”.

La carretera autonòmica CV-170, de la zona central de la província de Castelló comença en una intersecció amb la CV-15 a l’altura de la Pelejaneta, passa per Atzeneta del Maestrat i posteriorment per la localitat de Vistabella del Maestrat, per a finalment connectar amb la província de Terol, de manera que a partir del límit de província a través de carreteres de la Diputació General d’Aragó s’arriba en primer lloc a Puertomingalvo.

Com ha explicat Domingo, “just abans d’arribar al límit de província passa per un túnel, després del qual apareix el barranc de Monleón, que se salva mitjançant aquest pont que compta amb una altura màxima de 25 metres sobre el llit”. El límit de província es troba en el mateix pont.

La construcció, tant del túnel com del pont, data de la dècada dels anys quaranta i cinquanta i la seua construcció va significar un important esdeveniment per a les comarques implicades, ha apuntat el director general que ha afegit que “lògicament, els aproximadament setanta anys transcorreguts des de la construcció, units a un clima dur amb importants nevades i baixes temperatures a l’hivern, han envellit considerablement els paraments del pont i necessita ser reparat”.

Segons Domingo, “la Conselleria vol aprofitar l’època amb menor probabilitat de pluja i per tant d’avingudes i problemes en el riu per a l’execució de l’obra, de manera que quan arribe setembre i la tardor estiga totalment acabada”.