Nota de premsa d’Arc Estudi
– La presentació d’aquesta vesprada ha suposat la posada de llarg de la nova marca turística de Els Ports al mercat nacional i internacional
– La presentació ha estat tot un èxit i en ella s’ha recreat el Pregó de l’Anunci, s’ha realitzat una batalla de confeti i s’ha donat a conèixer la gastronomia dels Ports
La marca turística dels Ports i l’Anunci de Morella, festa declarada d’interès turístic nacional, s’han presentat avui a l’estand de la Comunitat Valenciana de Fitur. Aquesta ha estat la posada de llarg de la nova marca en un mercat nacional i internacional, com és la principal fira de turisme. L’acte ha sigut tot un èxit i en ell s’ha recreat el Pregó de l’Anunci, una batalla de confeti i s’han pogut degustar els productes típics de la comarca.
El periodista de TVE, el morellà Mario Adell, ha sigut el presentador de l’acte. El també últim pregoner de l’Anunci ha explicat quins atributs converteixen Morella i Els Ports en un gran destí turístic, ha descrit tots els detalls de la peculiar festa morellana i ha entrevistat el president de l’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca, Joaquín Deusdad, i l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés. El primer destacava que “Els Ports ha iniciat un nou camí turístic, que hem de recórrer tots junts, des de les administracions que s’han unit en aquest projecte als empresaris, i ha de ser un revulsiu per a la nostra comarca”. A més ha explicat que “la promoció de la marca té dues vessants: la marca promocional i els diferents productes turístics de la zona, que és l’estratègia que estan seguint també altres administracions, com la Diputació o la Generalitat”. Aquesta va començar fa poc més d’un mes i va seguir la setmana passada amb la presentació de “Els Ports és Sant Antoni”.
Avui, ha estat la presentació en un mercat internacional com és Fitur. Deusdad també indicava que ara cal seguir amb el projecte, en el qual en breu es donarà a conèixer la nova pàgina web i plataforma de reserves. Per la seva banda, Rhamsés Ripollés assenyalava que “Morella vol donar a conèixer en un mercat internacional la festa de l’Anunci, que és molt singular i que tindrà lloc el proper 27 d’agost”. A més, l’alcalde ha explicat els atributs turístics de la localitat, entre els quals destaca el patrimoni. A l’acte també s’ha donat a conèixer la marca turística amb un vídeo, l’Anunci amb un altre audiovisual i Morella, amb el vídeo “Tempus fugit”, de Santi Ripollès. També s’han repartit fullets que donen a conèixer els encants d’aquesta regió. En finalitzar el mateix, ha tingut lloc una degustació de productes típics de la zona, que ha organitzat Asetmico, on no han faltat les collaes o els flaons. D’aquesta manera, la marca turística i el Patronat Municipal de Turisme de Morella han promocionat la regió, les festes, el seu patrimoni o la seva gastronomia.
La marca turística “Els Ports” sempre s’acompanya d’un eslògan que ajuda a promocionar un dels eixos turístics de la destinació. En aquest cas, ha estat “Morella” el que ha complementat a la marca, per reforçar la projecció del mateix, aprofitant el coneixement d’aquesta localitat.
A més, la marca turística reparteix fullets a l’estand del Patronat Provincial de Turisme. En aquests es dóna a conèixer el patrimoni de la destinació turística, els recursos naturals i de turisme actiu, els pobles amb encant de la zona, les festes, etcètera.
L’Anunci
L’Anunci és una de les principals celebracions que tindran lloc a la comarca de Els Ports en 2017. Aquest tindrà lloc el 27 d’agost i consisteix en l’anunci de la celebració de les festes majors de Morella, el Sexenni, un any després. La característica més peculiar de l’Anunci és que la vesprada de diumenge es converteix en una autèntica batalla de confeti, on es tiren més de 50 tones d’aquest paper. A més, visitar aquesta localitat durant aquest cap de setmana permetrà gaudir de l’exposició de carrosses artesanals, unes 40, en la qual els veïns i veïnes de Morella treballen durant tot l’any i adornen amb la laboriosa tècnica del paper arrissat.