Compromís demana el projecte de millora de la N-232 a Querol per a comprovar que les obres són compatibles amb la futura A-68

858
PUBLICITAT

El senador territorial de Compromís i anterior portaveu en la Comissió de Foment, Carles Mulet i el senador Jordi Navarrete han sol·licitat una còpia del projecte de condicionament del Port del Querol entre els punts quilomètrics 46,3 i 54,9 de la N-232 entre el barranc de la Bota i la Masia de la Torreta (Expedient: 54.02/16; 20-CS-5680) que es troba en fase de licitació dels treballs.

Per a Jordi Navarrete “l’A-68 i l’eliminació del port de Querol en la N-232 són les eternes promeses per les quals sospiren les comarques dels Ports i el Maestrat des de fa dècades, per la qual cosa volem que es desenvolupen sense sorpreses ni demores uns treballs que es perllongaran per tres anys i que contemplen túnels, restes paleontològiques, desmunts, buidatges i viaductes per a fer més transitable un vial serpentejant i amb pendents pronunciades i perilloses que cada vegada més evita el turisme que procedeix del nord d’Espanya, com a conseqüència de la situació de bloqueig en la que s’han trobat els últims anys els treballs en la part aragonesa i la falta d’inversions en el vial”.

D’altra banda Carles Mulet ha lamentat que l’A-68 seguisca sent una idea, “no compta amb un disseny, ni consignació pressupostària, només hi ha intencions i declaracions, però cap garantia o que, amb un canvi de govern s’acabe executant per altres comarques, la qual cosa pot acabar afectant a projectes empresarials en crear incerteses en les inversions”, ja que segons ha recordat “tenen en compte infraestructures com aquestes en un moment en el qual estem necessitats de tota classe de millores perquè la nostra economia despegue”, ha assenyalat. Seria “deplorable”, segons Mulet, que s’invertiren tants milions “i que després els treballs no foren compatibles amb l’eterna promesa de l’eixida de la A-68 per Castelló”.

D’altra banda el senador territorial ha agregat que les comarques de Castelló i el seu sector turístic i empresarial “necessiten com més prompte millor de definició d’aquests vials com l’A-68 o l’A-7, de la seua posada en funcionament amb traçat i destinació a les nostres comarques, per a evitar que els nostres visitants càntabres, navarresos, asturians, bascos, o aragonesos entre d’altres acaben optant per altres llocs on passar les seues vacances o realitzar les seues inversions”.

El Govern d’Espanya va anunciar fa un mes la licitació de les esperades actuacions en la carretera, per un import de 65 milions d’euros. El traçat, de 7,75 quilòmetres de longitud, creua les muntanyes de Vallivana i el port de Querol, desenvolupant-se pel terme municipal de Morella. Compromís preguntarà a més als responsables de Foment sobre la data prevista per a l’inici de les obres.