El cicle de música barroca de la Diputació arriba a les esglésies monumentals de Traiguera, Almassora i Morella

1018
Pelegrinatge a les Ermites
PUBLICITAT

-La institució provincial promou la V edició del ‘Pelegrinatge pels ermites’ per dinamitzar l’activitat cultural a la província

-Jarque: “La qualitat interpretativa i l’idoni marc on es realitzen aquestes cites musicals atrauen centenars de visitants”

-Nota de premsa de la Diputació-

El cicle de música barroca ‘Pelegrinatge pels ermites’ de la Diputació de Castelló arriba aquest estiu a les esglésies monumentals dels municipis de Traiguera, Almassora i Morella, després d’haver actuat ja a la Vall d’Uixó i Vila-real. Així ho ha confirmat aquest matí el diputat de Cultura, José Luís Jarque, en la que és ja la cinquena edició d’aquesta iniciativa l’objectiu és dinamitzar l’activitat cultural a la província i atreure un major nombre de visitants en els municipis on se celebren els concerts cada any.

El grup encarregat de reproduir en esglésies i ermites de la província les peces més emblemàtiques del barroc, principalment des de finals del segle XVI fins al XVIII, amb instruments de l’època és L’Estança Harmònica. Així, el 13 de juny es celebrarà el tercer concert d’aquest cicle en el Santuari de la Mare de Déu de la Salut, a Traiguera ia les 20 hores; el 21 del mateix mes tindrà lloc l’actuació a l’Església de la Nativitat, a Almassora ia les 19 hores; i per finalitzar es tancarà el cicle al Convent de Sant Francesc de Morella, a les 20 hores.

Jarque ha explicat avui que “la qualitat interpretativa i l’idoni marc on es realitzen aquestes cites musicals atrauen centenars de visitants cada any pels diferents pobles pels que transcorre aquesta iniciativa. A poc a poc estem consolidant una sòlida oferta de turisme cultural a la província, amb els millors artistes i projectes “.

Els membres de l’Estança Harmònica, a més d’interpretar les peces, expliquen als assistents les qualitats dels instruments, el context històric en què s’utilitzaven i altra informació d’interès per contextualitzar el concert.