La Diputació ultima el CRU 2022 amb 400.000 euros per a la renovació d’espais públics amb ceràmica de Castelló

483
Visita del president de la Diputació
Visita del president de la Diputació
PUBLICITAT

Nota de premsa Diputació de Castelló

  • Promoció Ceràmica invita els ajuntaments a que presenten indrets municipals degradats per a convertir-los en aparador de les noves utilitats del taulell

La Diputació de Castelló donarà llum verda en comissió aquest dimarts a la cinquena edició del Concurs de Regeneració Urbana (CRU). Amb aquest tràmit s’activa el programa estrella de la casa per a la promoció nacional i internacional de l’ús de la ceràmica en entorns urbans. Ho farà fent una crida als ajuntaments de la província perquè presenten espais degradats i amb potencial urbanístic per a ser renovats amb ceràmica ‘made in Castelló’. La inversió provincial superarà de llarg els 400.000 euros.

El president de la Diputació, José Martí, ha explicat que el CRU suposa dins del programa de govern “un dels pilars d’acció més importants perquè obri la nostra indústria a noves vetes de mercat, amb tot el que això suposa”.

Martí ha indicat que la dinàmica del concurs es manté inalterada respecte a anys anteriors. “La convocatòria municipal s’espera que s’òbriga en qüestió de dies i els consistoris tindran un mes de termini per a tramitar-ho per les vies de habituals”, ha indicat. En una segona part, tots aquells espais que complisquen els requisits s’exposaran al públic perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten les seues propostes de reforma, que hauran de tindre la ceràmica com a protagonista. S’espera que la segona fase es llance a la primavera i el veredicte es faça públic abans de l’estiu en una gala encara per determinar.

En aquesta edició, la cinquena, es manté el pressupost de 400.000 euros per a executar ambdós plantejaments guanyadors, a raó de 200.000 euros per a cada municipi. A aquesta quantitat cal sumar els 50.000 euros en concepte d’ajudes per a la redacció dels plans d’obra i coordinació.

José Martí ha reconegut “sentir passió” pel CRU i ha assenyalat que la seua renovació any rere any és “la millor prova que aquest equip de govern creu en la ceràmica i en el seu potencial fora de les quatre parets de la llar”. Al seu parer “és imprescindible que donem suport institucional a l’ús del taulell en entorns fins ara poc explorats a fi de fomentar la seua visibilitat i la diversificació del producte”.

Per la seua banda, el diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha recordat que obrir-se a nous productes “és garantia de creixement econòmic i prosperitat”, per aquesta mateixa raó “continuarem apostant per iniciatives que treballen la innovació en el sector, com el mateix CRU i els premis ‘Som Ceràmica’ a la innovació en productes ceràmics urbans”.