Ahir per la vesprada va tindre lloc el ple extraordinari de la Mancomunitat Comarcal Els Port a l’Ajuntament de La Mata. Com a punt més important de la trobada, cal ressaltar la incorporació a la Mancomunitat Castellfort, Sorita, Palanques, Portell, Herbers i Ares. Aquest últim, encara que forma part de la comarca de l’Alt Maestrat, torna a formar part de la Mancomunitat Els Ports per proximitat a localitats com Vilafranca on s’ofereixen diversos serveis d’interès per a la població.

D’altra banda, es va aprovar el procediment d’avaluació de les situacions de risc, així com la possible intervenció en situació de risc o conflicte familiar quan impliquen a menors; es va proposar la creació d’una comissió de protecció de la infància i l’adolescència i es va acordar millorar l’ordenança fiscal del servei d’ajuda a domicili. Recordar que aquest és un servei de gran valor en les localitats d’interior i de gran ajuda per a les persones majors. Amb la millora dels serveis es va un pas més enllà en la lluita contra la despoblació.

Quant a l’economia i empresa, en el ple es va posar sobre la taula el projecte, encara experimental, per a la creació d’una Red Comarcal de Centres d’Iniciatives Empresarials Els Ports amb la qual es fomentarà la creació d’empreses i de nous autònoms i autònomes.

Finalment, amb motiu del passat 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència Contra les Dones, es va aprovar una declaració d’intencions de la Mancomunitat per tal de lluitar contra la violència de gènere i fomentar la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones.

Així, el Pla d’Igualtat de la Mancomunitat contemplarà, com a mínim, les següents matèries: accés a l’ocupació, classificació professional, promoció, formació, retribucions, ordenació del temps, conciliació de la vida personal, laboral i familiar, prevenció de l’assetjament sexual i assetjament per raons de sexe; així com qualsevol altre aspecte que ajude per a fomentar la igualtat entre homes i dones. El Pla d’Igualtat estarà supervisat per una Comissió Paritària d’Igualtat.

Publicitat