Nota de premsa de la Generalitat Valenciana
– Sosté que, a més d’aportar el transport públic, s’avançarà en “la construcció d’una nova realitat”, a la ciutat del mar “més ecològica i sostenible” i que beneficia a les persones
– Afirma que ha de “facilitar l’accés a les bicicletes”, apostant pel seu “ús cotidià” i “generar una cultura favorable” cap a aquest mitjà de transport
– Les ajudes, dirigides a persones residents a la Comunitat Valenciana, podran ser sol·licitades el 15 de juny a través de comerços i amics especials adherits a la campanya.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la concessió d’ajudes directes fins a 250 euros, a partir del 15 de juny, per a la compra de bicicletes i patinets amb l’aleta de potenciació de l’ús de vehicles individuals sostenibles, ja la seva vegada. , reanimar el consum i fomentar l’activitat del petit comerç.
Aquesta mesura, enmarcada dins del Pla de Foment d’Us de la Bicicleta, se suma una sèrie d’accions que pot afegir un model de mobilitat sostenible com un estratègic estratègic per al nou període que s’obre com a conseqüència de la pandèmia de COVID-19 .
“Una de les qüestions bàsiques que hem de traure la pandèmia és la proposta de grans dificultats en la mobilitat”, ha afirmat el consell del Consell, que ha valorat com una “qüestió estratègica”, que s’ha d’abordar des de diverses perspectives.
Així, Puig ha mantingut que, a més d’aportar el transport públic, s’avançarà en “la construcció d’una nova realitat”, a la ciutat del mar “més ecològica i sostenible” i que alhora beneficia també a les persones.
En aquest sentit, es plantejarà la proposta per a la marxa d’un pla de renovació del parc automobilístic realitzat per la Generalitat al Govern d’Espanya, que suma, segons Puig, “un element fonamental” per a la mobilitat ciutadana com les bicicletes i patinetes. .
“Tenim la possibilitat de donar més pas i facilitar l’accés a les bicicletes”, ha remarcat el joc de l’Executiu Valencià, el temps que ha apostat pel “ús cotidià” d’aquest mitjà de transport i per “generar una cultura favorable” cap a él.
Així es va manifestar el president de la Generalitat, ja que la reunió manté aquest lloc amb el conseller de Política Territorial, Obres públiques i mobilitat, Arcadi España; la direcció general d’Obres Públiques, Transport i Moviment Sostenible, Roser Obrer; José Carlos Domínguez Curiel, director gerent de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols (FFE); Rafael Torres, president de la Confederació de Comerç d’Alacant, Castelló i València (CV Confecomerç) i representants de la Coordinadora en Defensa de la Bici (ConBici).
Durant aquesta trobada telemàtica, s’ha abordat, a més de les ajudes previstes per a l’adquisició d’aquests vehicles, temes com la creació d’una oficina de la bicicleta o la proposta d’itineraris acondicionats per a la mobilitat cotidiana a les àrees metropolitanes de la Comunitat.
El conseller Arcadi Espanya ha assegurat que “la proposta del govern valencià per la promoció de mitjans de transport individual i sostenible faciliti el compliment del distanciament social, garanteixi les demandes de mobilitat en un sistema inclòs que no es torni a enviar cap col·lectiu i que preservi la qualitat de l’aire de les nostres estones, sense abandonar la lluita contra el canvi climàtic “.
Ajudes fins a 250 euros
Aquesta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrica (patinetes) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots els establiments i establiments amigues amb seu a la Comunitat que s’adhereixen al pla.
En aquest sentit, les ajudes previstes són fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (no importa cap sobrepassar els 1400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (màxim de 500 euros) i igualment 75 euros per patinetes elèctriques (no es pot costar superior a 450 euros). Les ajudes també poden aplicar una instal·lació de kits d’electrificació, amb una importació de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o bé la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil en el cas del cas. Hi haurà 150 euros (en aquest cas, el preu de la bicicleta familiar no pot ser superior a 700 euros).
La tramitació d’estos ajuts serà un dels cometits que tinguin caràcter immediat per a emprendre la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta.
Les persones interessades per accedir a aquestes són útils per a la compra de vehicles particulars sostenibles, que haurien de complir amb el requisit únic de ser residents a la Comunitat, podreu consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per al final de la Conselleria de Movilitat.
Una vegada seleccionada la creació, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant hauria de presentar-se al local de la documentació necessària. Posteriorment, una vegada acreditada i aprovada una sol·licitud, els beneficiaris de l’ajuda en el moment de la compra, ja que la importació de la subvenció serà descrita directament del preu de venda.
Acondicionament d’itineraris ciclistes en àrees metropolitanes
També dins del paquet de mesures que posarà en marxa la Generalitat, figura l’acondicionament d’itineraris per a la mobilitat cotidiana a les àrees metropolitanes. L’objectiu se centra en “acòmetre d’accions en àmbits d’acondicionament -ha descrit Arcadi España-, en línia amb el que ve a denominar-se urbanisme tàctic, amb la premissa fonamental per garantir els nivells majors de seguretat en els nous itineraris”.
D’aquest mode, s’està estudiant, de manera conjunta amb els consistoris de l’àrea metropolitana de València, Castelló i Alacant-Elx, la millora de les connexions entre els diferents municipis, amb l’altura de la millora dels itineraris per a la mobilitat ciclista.
Creació de l’Oficina de la Bicicleta
La creació de l’Oficina Valenciana de la Bicicleta, dependent de la Conselleria, serà la herramienta per centralitzar i potenciar les accions de la Generalitat en aquest àmbit, segons ha explicat el conseller. “Naix amb vocació de permanència més tota aquesta crisi, i concentrarà les diferents iniciatives i línies de treball per promoure l’ús de bicicletes i vehicles de mobilitat personal, a més de constituir un punt de trobada i informació en relació amb aquest mode sostenible de transport “.
Així, entre les funcions que desenvoluparà l’oficina destacarà l’elaboració d’estudis en relació amb aquest mode de transport; el desenvolupament d’aplicacions per ajudar a les persones que utilitzin aquest mitjà (aplicacions amb rutines i itineraris ciclistes o per canalitzar queixes i sugerencies); la informació sobre normativa, novedades sobre les actuacions en aquesta matèria; un registre de bicicletes i VMP; un canal de participació ciutadana en relació amb actuacions ciclopeatonals. També servirà com a eina d’interlocució amb col·lectius i altres administracions; per desenvolupar campanyes de sensibilització; per impulsar una educació vial que integri sigui formes de desplaçament, i per millorar la coordinació d’aquest mode amb el sistema de transport públic (condicions d’ús en serveis de transport públic, en aparcaments disubesoris, etc.).
L’Oficina de la Bicicleta tindrà un contacte amb un òrgan de participació permanent que serà el Consell Valencià de la Bicicleta, en el qual s’integraran els agents socials relacionats amb aquests modes de desplaçament. El Consell de la Bicicleta s’integra al Foro de la Movilitat de la Comunitat Valenciana.