Vistabella del Maestrat ha posat aquest cap de setmana el punt final a les festes patronals en honor a Sant Joan de Penyagolosa i Sant Bertomeu del Boi. Nou dies intensos de festa, tradició, cultura i germanor amb els quals Vistabella acomiada també la temporada estival amb un balanç positiu quant a participació i convivència.
Des del volteig de campanes que anuncià l’inici de les festes fins al castell de focs artificials i el final de festa amb el DJ Abel K Kaña, Vistabella ha tornat a demostrar la seua capacitat per combinar l’essència de les celebracions amb propostes renovades i amb gran resposta del públic.
Els actes taurins han tingut un paper destacat al llarg de la setmana, amb les quatre jornades de ramaderies i la prova de bous braus de ramaderies reconegudes com Torregrande, Montes de Oca i Gavira, així com amb les embolades i les exhibicions. No menys participativa ha sigut la programació musical, amb orquestres com Nocheochentera, Fénix, BellaDona o Centauro, a més de les discomòbils i els tardeos. No han faltat tampoc els bureos i els balls tradicionals.
Els actes religiosos i tradicionals han demostrat que la devoció de Vistabella a Sant Joan i Sant Bertomeu continua viva i amb força, amb la missa i el bureo de Sant Bertomeu o la peregrinació i la missa al santuari de Sant Joan de Penyagolosa.
Igualment, han destacat iniciatives participatives com el concurs de paelles, els concursos de coques i de disfresses, les activitats infantils, el dia dels majors o el concurs de “Tu cara me suena Vistabella”, que ha tornat a ser un dels grans èxits de la programació de les festes.
L’Ajuntament de Vistabella ha agraït a la Comissió de Festes l’organització i el treball dels últims tres anys i a tots els col·lectius i veïnat la seua implicació. “Hem demostrat una vegada més que quan tot el poble s’uneix, som capaços de fer coses grans”, ha assenyalat l’alcalde de Vistabella, Jordi Alcon, qui ha destacat especialment l’entrega de la Comissió de Festes. “Han sigut molts dies de reunions i de preparar cada detall perquè tot isquera bé. Sense ells i elles, les festes no haurien sigut posibles”, valora Alcon, qui felicita i anima que hi haja una nova Comissió de Festes de cara a l’any que ve.
L’alcalde ha fet extensiu l’agraïment a penyes, comerços, bars i restaurants, a més de les dames i acompanyats, socis de les festes i veïnat. “Han sigut dies intensos, plens de moments que quedaran en la memòria i que hem compartit amb la millor companyia: la nostra gent”, conclou Alcon. Amb el castell de focs i la traca final, Vistabella del Maestrat acomiada unes festes patronals que han servit de punt de trobada i d’orgull compartit.






