Virginia Martí mostra l’èxit de ‘Castelló Ruta de Sabor’ en unes jornades de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies celebrades a Morella

273
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

La diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, ha defensat hui a Morella «l’èxit de ‘Castelló Ruta de Sabor’», que en l’actualitat compta amb 420 integrants, 277 del sector turístics i 143 de l’agroalimentari. Es tracta d’un «projecte de gran dinamisme i en constant creixement» que en el primer semestre de 2022 ha registrat 45 noves incorporacions: 39 del sector turístic i 6 de l’agroalimentari. En aquests moments, el Patronat Provincial de Turisme preveu aconseguir una xifra d’entre 450 i 470 integrants a la fi d’any.

Així ho ha exposat durant la seua intervenció en la jornada que la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ha celebrat en el Cdt de Morella amb l’epígraf de ‘Turisme com a estratègia de Desenvolupament Local’, on ha explicat l’estratègia de desenvolupament local que emprén la Diputació de Castelló, amb el turisme com a estratègia.

Un full de ruta que compta amb cinc pilars bàsics:

→ la vertebració del territori amb 8 plans de dinamització i governança turística.

→ l’aposta per la diversificació i la desestacionalització.

→ l’impuls a la col·laboració públic-privada amb clubs de producte com ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Castelló Cycling’.

→ la captació de fons europeus.

→ la intel·ligència turística mitjançant l’impuls a la vertical de turisme de la Plataforma IoT (Internet of things) i l’adhesió a la Xarxa DTI per a donar cobertura als municipis i espais de la província.

La diputada ha explicat que els 8 plans de governança suposen una inversió per al període 2019-2023 de 2.560.000 €. Quatre plans són de nova creació per al període 2020-2023: Maestrat, Plana de l’Arc, Penyagolosa, i Castelló Sud; els altres quatre són de continuïtat: Els Ports, Alt Maestrat, Espadà-Millars i Alt Palància.

Referent a diversificació i desestacionalització, Martí ha apuntat al fet que «el paradigma del consum ha canviat i el turista busca en l’actualitat espais oberts i poc massificats que li permeten estar en contacte amb la naturalesa i realitzar activitats esportives en les quals el contacte humà resulta molt valorat». En aquest context, «els productes de proximitat i la gastronomia es consoliden com a valor diferencial dels destins».