Turisme difon recomanacions per a intentar mitigar l’impacte de la crisi del coronavirus en les empreses turístiques

523
PUBLICITAT

Nota de premsa Generalitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana ha llançat unes recomanacions bàsiques a les empreses turístiques per a intentar mitigar l’impacte de la crisi provocada per l’expansió del coronavirus en el sector.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha posat l’accent en que “la salut de les persones és ara la prioritat” i en què, davant la crisi sanitària provocada per COVID-19, “l’economia en general i el turisme en particular es posen al servei de les persones”. Per això, ha assenyalat que “ara és temps de quedar-se a casa per a tornar amb més força, perquè ara l’important és protegir-nos per a poder viatjar demà”.

Colomer ha incidit en què Turisme continua treballant “al costat de destinacions i empreses a través dels seus canals ‘online’ per a oferir informació, ajuda i formació, amb l’objectiu de facilitar tot el suport necessari al sector turístic davant els efectes que està provocant aquesta pandèmia en paralitzar l’activitat turística”. “Tot l’equip de Turisme continua treballant al servei del sector per a intentar tornar amb més força una vegada se supere la pandèmia”, ha assegurat.

Des de Turisme Comunitat Valenciana s’han recopilat les principals recomanacions perquè les empreses turístiques puguen enfrontar-se a aquesta crisi sanitària i econòmica provocada per la malaltia COVID-19 i s’han enviat a les empreses adherides al programa CreaTurisme.

Recomanacions a empreses turístiques

Turisme ha proposat, entre altres, les següents recomanacions:

1.- Comunicar a Turisme Comunitat Valenciana el cessament d’activitat.

En cas de tancament o suspensió d’activitat, les empreses han de comunicar-ho com més prompte millor a Turisme Comunitat Valenciana, a través del Servei Territorial de Turisme corresponent:

  • Alacant: empreses_turismoa@gva.es
  • València: empreses_turismov@gva.es
  • Castelló: empreses_turismoc@gva.es


2.- Informar la clientela del cessament d’activitat.

Amb l’objectiu de mantindre una relació de proximitat i confiança, és recomanable comunicar a la clientela el tancament de l’establiment o activitat i de les vendes, els motius que ho justifiquen i la duració aproximada d’aquest.

3.- Flexibilitzar la política de cancel·lació.

Es recomana a les empreses que respecten la seua política de cancel·lació, aplicant una solució empàtica i facilitant en la mesura de les possibilitats el trasllat de la reserva a altres dates.

4.- Mantindre obert el canal de reserves per a l’últim semestre.

Es tracta de mantindre obert el canal de reserves per a la temporada estival, per a l’últim semestre de l’any. No es pot saber encara l’evolució a mitjà i llarg termini d’aquesta crisi sanitària, però en un escenari de normalitat hauria de poder-se tornar a prestar servei en aquestos mesos.

5.- Aprofitar per a millorar l’estratègia i formació.

És recomanable que les empreses dediquen aquest atur per a dedicar temps a la planificació estratègica o la millora interna. Es recomana aprofitar, en la mesura que siga possible, aquest temps sense atenció al públic per a reorientar estratègies, realitzar millores en les instal·lacions, optimitzar els suports de comunicació i màrqueting o formació.

6.- Informació d’ajudes i exempcions fiscals.

Durant aquesta crisi s’ajornen els tràmits administratius en curs, però s’activen noves opcions d’ajuda de manera extraordinària en aquest estat d’alarma. Per això, es recomana a les empreses que s’informen sobre les exempcions d’impostos o ajornaments i de les diferents mesures relacionades amb ajornaments d’IVA, autònoms, IRPF, ERTE, etc.

Entre les mesures aprovades, cal recordar que el Govern ha habilitat una línia ICO de 400 milions d’euros per a ajudar a les empreses del sector turístic.

A més, la Generalitat ha creat també un fons de capital de risc de l’Institut Valencià de Finances per a impulsar el creixement de les empreses i que estarà dotat amb 200 milions d’euros. La seua finalitat és invertir en el capital d’empreses de mitjà i gran grandària, arrelades al territori, i amb capacitat de dinamitzar l’activitat econòmica.

Igualment, el crèdit per a micropimes i autònoms de l’IVF s’atorgarà a interés 0% i podrà destinar-se a liquiditat. S’han habilitat possibilitats de fraccionament, ajornament o bonificació dels impostos autonòmics i s’ha creat una línia de 800.000 euros destinada a les empreses per a establir mesures tècniques de teletreball i modernització tecnològica.

Finalment, cal destacar que des de Turisme CV es continuarà treballant per a assessorar i fer costat a les empreses turístiques de la Comunitat Valenciana.