- L’Ajuntament demana a les companyies telefòniques millores que asseguren l’establiment de les cridades
L’Ajuntament de Tírig, encapçalat per l’alcalde, Juan José Carreres, té una queixa molt clara cap a les companyies de telefonia mòbil: “no podem estar incomunicats”. I és que, des de fa diverses setmanes la cobertura mòbil fluctua, no és estable i es perd d’un moment a un altre. Una situació que produeix greus problemes als veïns i veïnes “sobretot als de major edat que depenen de la tradicional cridada telefònica per a estar en contacte amb els seus familiars i amics o per a sol·licitar serveis essencials com consultes mèdiques”, ha ressaltat Carreres.
La línia de telefonia fixa i d’internet funciona correctament, però, la línia mòbil, tan necessària per a treballar i parlar amb sers estimats sobretot en temps de pandèmia, “o bé no ho fa o ho fa de manera irregular”. Per això, des de l’Ajuntament s’ha enviat una reclamació formal a les companyies telefòniques que operen a la localitat. D’altra banda, els veïns i veïnes han reclamat a les seues pròpies companyies buscant respostes i solucions als problemes de cobertura.
Unes solucions que “no se sap quan arribaran”, ha indicat l’alcalde. “Hem parlat amb les companyies de telefonia amb major presència al municipi i ens han indicat que no saben amb certesa d’on ve el problema, possiblement de la nova xarxa 5G, i que no saben quan es podrà solucionar”, ha ressaltat Carreres.
“La solució ha de ser ràpida, efectiva i permanent”, ha sentenciat Juan José Carreres.