Terres del Maestrat tracta a Tírig el turisme com a motor de desenvolupament

762
PUBLICITAT
  • La cita de hui forma part de les Jornades de Sensibilització Turística

El renovat saló de plens de Tírig ha acollit aquest matí un nou acte de les Jornades de Sensibilització Turística de Terres del Maestrat: Ànima Interior. La trobada, que ha comptat amb les ponències d’una tècnica de gestió turística i un empresari turístic de la zona del Matarraña, ha tingut com a eix el turisme com a motor de desenvolupament socioeconòmic. No han faltat les preguntes i el debat amb els assistents.

Després de la benvinguda realitzada per l’alcalde de Tírig, Juanjo Carreres, i la breu explicació del Pla de Dinamització i Governança Turística a càrrec del president de l’Associació Terres del Maestrat, Kevin Salvador, s’han pogut escoltar les ponències de dos experts del sector turístic arribats des de la comarca aragonesa del Matarraña. Així, Eli Diez Urquizu, tècnica de gestió turística en el Consell Comarcal del Matarraña, ha destacat que “el destí el creen les persones” recalcant la importància dels valors com a eix del desenvolupament turístic. Per a Diez, és bàsic treballar amb il·lusió. A més, ha insistit en la idea que és l’oferta la que ha de determinar la demanda i no a l’inrevés.

Per part seua, l’empresari turístic Javier Moragrega Julián ha recalcat “l’oportunitat” per al turisme d’interior que suposa la crisi de la Covid-19. També ha ressaltat la importància primordial de l’amor pel territori i la necessitat d’adaptar-se i reinventar-se contínuament en aquest sector. Com a exemple ha posat la seua aposta pel turisme gastronòmic de la tòfona, el fesol i la galera. Així mateix, entre altres coses, ha insistit en la necessitat de col·laboració entre les empreses privades i l’administració pública.

Les Jornades de Sensibilització continuaran el 23 de setembre a la Font de la Salut de Traiguera. Allí es debatrà la importància del màrqueting i la comunicació per a les destinacions turístiques. Gerson Beltran, expert en ludificació, Big Data i geolocalització i Lucas Aisa, consultor en màrqueting digital seran els ponents. Les jornades finalitzaran a l’auditori de Sant Mateu el 30 de setembre amb un dia dedicat a la gastronomia com a producte i experiència turística. La trobada comptarà amb Carmen Urbano, Directora General de Promoció i Innovació Agroalimentària del Govern d’Aragó i Evarist Caselles, director de Turisme València.

Les Jornades de Sensibilització Turística formen part del Pla de Dinamització i Governança Turística Terres del Maestrat que compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme i integra als municipis de Canet lo Roig, Cervera del Maestre, La Jana, Rossell, Sant Jordi, Sant Mateu, Tírig, Traiguera, Vilar de Canes i Xert.