Terres del Maestrat aborda a Traiguera la importància del màrqueting i la comunicació per al turisme

22

-El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha sigut l’encarregat d’inaugurar-les

-Les Jornades de Sensibilització Turística acabaran el 30 de setembre a Sant Mateu i el director general de Turisme, Herick Campos, serà l’encarregat de clausurar-les

Després de les cites de Rossell i Tírig, la Font de la Salut de Traiguera ha sigut la seu d’una nova Jornada de Sensibilització Turística de Terres del Maestrat: Ànima Interior. La trobada, que ha comptat amb ponències d’experts, ha girat entorn de la importància del màrqueting i la comunicació per a les destinacions turístiques.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha sigut l’encarregat d’inaugurar la jornada. Colomer ha rebut la benvinguda de l’alcalde de Traiguera, Javier Ferrer qui ha ressaltat el “molt important” treball que està realitzant Terres del Maestrat per a desenvolupar el potencial turístic de la zona. Per part seua, Colomer, ha destacat la necessitat de “reivindicar el nostre per a oferir una destinació turística singular, segura i sostenible, més si cap després de la Covid-19”. Després d’ells ha intervingut el president de l’Associació Terres del Maestrat, Kevin Salvador, per a explicar breument el sentit de les Jornades de Sensibilització Turística i del Pla de Dinamització i Governança Turística.

Després ha arribat el moment dels ponents. En primer lloc, el consultor en màrqueting digital Lucas Aisa ha posat en valor la comunicació i el màrqueting per a posar en valor un producte turístic. Així mateix ha defensat el valor de la digitalització com a element de transformació per a afavorir i propiciar l’arribada de visitants a un territori. Per a Aisa, tot depén de tindre una cosa interessant que dir a algú en el moment adequat i en un format ‘friendly’ amb el canal. Per part seua, Gerson Beltrán, expert en ludificació, Big Data i geolocalització, ha incidit, entre altres aspectes, en la importància del posicionament, la geolocalització, la ludificació i la datificació per al turisme. A més ha detallat un ampli llistat d’eines accessibles per a aquests fins.

Les jornades finalitzaran a l’auditori de Sant Mateu el 30 de setembre amb un dia dedicat a la gastronomia com a producte i experiència turística. La trobada comptarà amb Carmen Urbano, Directora General de Promoció i Innovació Agroalimentària del Govern d’Aragó i Evarist Caselles, director de Turisme València. El director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos, serà l’encarregat de clausurar-les telemàticament. Cal recordar que es van iniciar a Rossell el passat 9 de setembre. Allí es va explicar la importància dels Plans de Dinamització i Governança Turística Terres del Maestrat. I van continuar el passat 16 de setembre a Tírig, amb el turisme com a motor de desenvolupament socioeconòmic com a eix primordial de la trobada.

Les Jornades de Sensibilització Turística formen part del Pla de Dinamització i Governança Turística Terres del Maestrat que compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme i integra als municipis de Canet lo Roig, Cervera del Maestre, La Jana, Rossell, Sant Jordi, Sant Mateu, Tírig, Traiguera, Vilar de Canes i Xert.

Com en la resta de dies de les jornades la cita de Sant Mateu es podrà seguir a través del Canal de Youtube de Terres del Maestrat, Ànima Interior (https://www.youtube.com/channel/uc9ecqiulltn0uh5tmk3e9zg)