La Generalitat, en col·laboració en les entitats socials, ha obert un canal de comunicació via WhatsApp, en cinc números a disposició de la ciutadania i la societat civil, per a vehicular la sol·licitud d’ajudes, així com l’enviament d’aquelles entitats, empreses i institucions que vulguen ajudar, per tal d’analitzar, canalitzar i distribuir de manera eficaç els recursos i atenent les prioritats en els terminis i moments més adequats.
La informació sobre l’ajuda a traslladar es pot donar a través dels números de telèfon més avall, segons les comarques d’origen:
- Utiel: 659289726
- Horta Sud: 682177249
- Ribera: 619975059
- Foia: 690027099
- Castelló: 679161664
La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, s’ha reunit en responsables d’ONG, voluntaris, municipis i diputació per a abordar necessitats, establir prioritats i marcar un protocol d’actuació, per a coordinar les accions i arribar a totes les persones afectades per la DANA que ha assolat la Comunitat Valenciana.
Les entitats socials han traslladat la necessitat de fer una crida a l’organització de totes les persones que volen ajudar, per a canalitzar-ho de la millor manera i que la solidaritat arribe a les persones que tenen més urgència, siga compatible en les tasques d’emergència i es prolongue en el temps per a actuar en cada necessitat en el moment oportú.
Per això, és convenient establir una via de comunicació directa entre els representants implicats per a agilitzar els processos i centralitzar i supervisar les ajudes i necessitats en l’objectiu de ser àgils, eficients, evitar duplicitats i no col·lapsar entrades o zones bloquejades on la prioritat encara són els serveis d’emergències.
Així mateix, l’ajuda, tant la gestió de necessitats com d’enviament de provisions, es canalitzarà a través dels ajuntaments, que és l’administració més propera a la ciutadania, i seran coordinats mitjançant la Diputació i Federació Valenciana de Municipis i Províncies.