Quins són els nostres hàbits de compra i de consum de productes de km 0? – enquesta de la Cooperativa agrícola Sant Bertomeu d’Atzeneta

1090
PUBLICITAT

La cooperativa agrícola Sant Bertomeu d’Atzeneta del Maestrat, juntament amb el grup d’investigació IMK Innovació i Màrqueting de la Universitat Jaume I, estan duent a terme un estudi dels hàbits de compra i de consum dels productes locals. L’objectiu d’aquest treball és estudiar i conèixer millor els hàbits de consum dels productes agroalimentaris locals i de proximitat tals com les fruites i verdures, els fruits secs, les carns o l’oli.

Per aquest motiu han llençat una enquesta en línia on demanen als consumidors si els interessa l’origen dels productes, quin tipus de mercaderies de quilòmetre 0 adquireixen, si és fàcil accedir a aquest tipus de gènere, si estan disposats a pagar un preu més alt per ells o quins valors afegits els aporten.

L’enquesta va essencialment dirigida a les persones visitants de l’àrea d’influència de la cooperativa (Atzeneta del Maestrat i zona del Penyagolosa) i de procedència costera i urbana. Al llarg de tot el mes s’aniran recollint respostes que després s’analitzaran.

Els resultats obtinguts mostraran la situació actual del producte local de la zona i s’establiran diferents línies d’actuació amb l’objectiu de millorar. Es veurà si cal reforçar els productes i trobar les millors maneres de promocionar-los i donar-los a conèixer de cara a la seua comercialització fora de les fronteres del Penyagolosa. Com afirma Eladi Roca, Director de la Cooperativa atzenetina “l’enquesta és un punt de partida per saber on ens trobem actualment i quins fils hem de moure per millorar la visibilitat del nostre producte”. I és que aquesta cooperativa, amb més de 75 anys d’història, compta amb quasi 1300 socis i sis seccions diferents.