Les recents restriccions que la Generalitat Valenciana ha imposat sobre molts sectors econòmics per frenar la tercera onada de la pandèmia ha repercutit en moltes queixes per part dels afectats, i en accions estimulants de les administracions per fer front a les pèrdues econòmiques. És el cas de Morella, localitat que ha accentuat la campanya ‘Ara més que mai, comerç local’, una campanya que fomentava el consum als establiments del poble i que buscava enfortir el teixit empresarial local. Amb les restriccions, les novetats de la campanya del consistori impliquen recopilar tota la informació dels establiments de la ciutat a la pàgina web amb els horaris, els serveis a domicili i donar difusió entre la població.
L’Ajuntament de Morella ha traslladat a tots els establiments del poble un formulari per a omplir amb dades sobre horaris, productes i serveis que ofereixen al públic, informació que es difondrà per la pàgina web del poble per a tot el veïnat. L’objectiu és «fer ús del teixit comercial local també en aquests temps difícils que viu el sector», afirma la regidora de Comerç de la localitat, Mari Carmen Escuder.
La campanya ‘Ara més que mai, comerç local’ es va encetar al mes de maig, quan la primera onada del coronavirus començava a descendir en casos i incidència. La campanya animava a consumir en el poble productes de proximitat, i incentivava a veïns i veïnes a donar suport als empresaris morellans. Amb les noves restriccions vigents fins al 15 de febrer, la situació comença a ser agònica per a molts sectors com l’hostaleria o la restauració.
Des de la Generalitat Valenciana ja s’han formulat alternatives d’ajuda per als afectats de les restrictives mesures amb el Fons de Cooperació Covid-19. El consistori de Morella s’ha adherit a aquesta iniciativa per mitigar els efectes negatius en un procés d’ajudes que la Generalitat aporta el 50% de les ajudes, la Diputació un 30% i els ajuntaments de les localitats els restants 20% d’ajudes econòmiques.