Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella
L’ajuntament pretén que els ciutadans no es desplacen a propòsit per a demanar o renovar el document d’identitat
La llista per a renovar el DNI a Morella és de 80 persones i creix amb rapidesa
Morella sol·licita que es reactive l’equip mòbil d’expedició i renovació del DNI per a que puga donar el servei a la ciutat i als pobles de la comarca dels Ports. Els morellans s’han de desplaçar fins a Castelló o Vila-real per a accedir a este servei, la qual cosa es pot evitar amb l’equip DNI móvil-e. A més, l’última vegada que es va oferir este servei a Morella va ser al 2014, així, la llista de persones que el necessita és de més de 80 persones i va creixent ràpidament.
“Facilitar el servei d’expedició i renovació del document d’identitat és necessari en pobles com Morella, ja que evita desplaçaments i la pèrdua de jornades laborals. Que són grans inconvenients per als ciutadans” ha destacat el regidor de Governació de Morella, Jorge García. L’última volta que el servei DNI móvil-e es va desplaçar a Morella va ser al 2014, així, l’edil assenyalava que “amb la millora de les telecomunicacions i els tràmits electrònics, pensem que els únics impediments per a prestar aquest servei són els de destinar recursos i la voluntat de reprendre’l”.
Fa 10 anys es va oferir este servei a la ciutat i moltes de les persones que van renovar el carnet són majors i tenen més problemes per a desplaçar-se. Així, la xifra de gent que demanda la renovació del carnet va augmentant ràpidament, ja que el document de identitat caduca cada 10 anys.
L’ajuntament de Morella proposa diferents acords per a que es puga restablir este servei molt necessari i útil per als ciutadans. D’esta manera, Morella insta a la subdelegació de govern a actuar amb urgència a oferir el servei als pobles de interior més allunyats de Castelló i Vila-real. A més, oferir-lo de forma periòdica, encara que sigui anual. Finalment, des de l’ajuntament ofereixen la màxima col·laboració per a oferir el servei i presta les instal·lacions necessàries.