Morella presenta el seu pla director de destinació turística intel·ligent promogut per la Generalitat a través del Invat·tur

106

Nota de premsa de la Generalitat Valenciana

Colomer incideix que “el que de veritat ens fa intel·ligents és la governança col·laborativa, que ens interpel·la a construir junts una metodologia de treball diferent amb la de ser més productius”

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha participat per videoconferència a la presentació dels treballs d’anàlisi del municipi de Morella respecte a el model de competitivitat turística DTI-CV.

L’objectiu d’aquesta presentació, que ha comptat amb la presència de l’alcalde del municipi, Rhamsés Ripollés, i personal tècnic municipal i d’ Invat·tur, és analitzar l’evolució del model turístic de Morella cap a un horitzó que li permeti impulsar la seva competitivitat turística des del marc de l’estratègia DTI-CV.

El secretari autonòmic de Turisme ha explicat que “hem presentat un document marc amb el qual treballar i seguir avançant en la gestió en clau intel·ligent, que hauria de complementar-se amb un pla estratègic de turisme per completar les qüestions a tractar”.

Francesc Colomer ha incidit que “la tecnologia sola no ens fa més intel·ligents, el que ens fa intel·ligents de veritat és la governança i la presa de decisions, aquí aquest sistema de valor ens interpel·la per construir junts una metodologia de treball diferent amb la qual ser més productius “.

Anàlisi del municipi de Morella

L’anàlisi del municipi de Morella respecte al model DTI-CV s’ha centrat en diferents objectius específics, com la definició de pautes per a la coordinació interna la destinació, tant a nivell tècnic com estratègic.

Així mateix, s’ha dibuixat un marc de desenvolupament que permeti alinear la nova estratègia turística de Morella amb els diferents instruments i eines de planificació de l’municipi.

De la mateixa manera, com a últim objectiu específic, s’han estudiat els àmbits de millora que permetin a Morella convergir cap al model de destinació turística intel·ligent de la Comunitat Valenciana.

A la sessió també s’ha explicat la metodologia, la planificació o el treball amb agents de la destinació, realitzat recomanacions, tant transversals com no tractades en el model DTI, i s’ha ofert el seguiment a través de el Pla Director DTI.

A més, s’ha posat de manifest l’oportunitat que suposarà per a la dinamització de l’activitat turística en la destinació l’obertura del nou Centre de Turisme per a la formació turística i la innovació, afavorit per Turisme Comunitat Valenciana i concebut com un ‘living lab’.