Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella
Avui s’inicia la campanya turística Torna a Morella per a incentivar el reencontre de la ciutat amb els visitants d’altres comunitats autònomes. Aragó i Catalunya són les més properes i es preveu que augmente l’afluència de gent procedent d’aquestes zones. Així, Morella invita als i les visitants a tornar a submergir-se amb la història de la ciutat, amb la seua natura on viure l’aventura i a degustar la gastronomia local.
La campanya Torna a Morella es publica amb un vídeo que resumeix els diferents atractius turístics de la ciutat. Aquells més coneguts i característics com és el ric patrimoni arquitectònic i cultural de la ciutat, així com aquesta ha evolucionat cap a noves experiències per a oferir als i les turistes com són les activitats a l’aire lliure o la rica gastronomia, la qual inclou plats tradicionals i cuina d’avantguarda. Així, a través de la pàgina web www.morellaturistica.com i les seues xarxes socials es difondrà informació i imatges sobre les diferents activitats que es poden realitzar a la ciutat i els seus voltants.
La regidora de Promoció Turística, Mari Carmen Escuder, ha destacat que “llancem aquesta campanya per a invitar als i les visitants que fa temps que no poden vindre a Morella, que tornen i es retroben amb els seus atractius”. L’edil ha explicat que “el sector turístic i hostaler ha fet un gran esforç per mantindre la seua activitat amb les diferents restriccions que els afectaven directament” i ha afegit que “agraïm el seu treball, també amb ASETMICO, perquè la nostra ciutat continue com un dels principals destins turístics de la Comunitat Valenciana”. Finalment, ha apuntat que “tant les veïnes i veïns com els visitants han de continuar amb el bon comportament que han tingut fins ara enfront de la COVID-19 i seguir les mesures de distància, ús de la mascareta i higiene en els diferents espais, els quals estan senyalitzats i adequats a la situació actual”.
Cal recordar que dins de la Comunitat Valenciana Morella també és un referent turístic. Durant els mesos que ha durat el tancament perimetral de l’autonomia, la ciutat ha rebut visitants i ha sigut una de les destinacions amb més demanda del Bo Viatge impulsat des de la Generalitat Valenciana.
Canvi en la direcció d’ASETMICO
L’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca (ASETIMICO) està en procés de renovació de la seua junta directiva. L’entitat participa activament en la programació de la ciutat amb diferents iniciatives com les Jornades de la Trufa Morella-Els Ports amb el diamant dels ports com a protagonista gastronòmic d’aquesta zona. A més, ASETMICO també forma part del Consell de Turisme, el qual uneix al sector públic i privat per a treballar perquè Morella siga un destí turístic de qualitat. D’aquesta manera, Mari ha remarcat que “és important que el teixit empresarial de la zona sume esforços i col·laboren i continuar com una referència turística d’interior”.