Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella
El servei de teleassistència respon a les emergències dels usuaris durant les 24 hores del dia
Durant el temporal de neu es va trucar als 45 usuaris de Morella per assegurar que estaven bé
Morella ha signat el conveni 2017 del servei de Teleassistència Domiciliària amb la Creu Roja. Este consisteix en donar una resposta immediata a les persones usuàries que es troben en situació d’emergència, les 24 hores del dia, 365 dies a l’any quan es troben a sa casa. El servei està destinat a persones majors que viuen assoles, per la qual cosa és molt necessari en poblacions com Morella que tenen el handicap d’estar lluny dels hospitals.
A la firma han acudit l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, la regidora de Benestar Social, Malú Blasco, la Presidenta de l’Oficina Provincial de la Creu Roja de Castelló, Omayra Serrano i el President de l’Assemblea de la Creu Roja Morella-ElsPorts, Miguel Aguilar.
“La Teleassistència Domiciliària és un servei molt important i necessari per a les persones, sobretot aquelles que viuen assoles. Per tant, ens alegra poder comptar amb la Creu Roja per a possibles emergències i agraïm la seua col·laboració” ha comentat l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés. L’edil també va traslladar a la cimera d’alcaldes de la del mes passat que “la Diputació deuria recuperar aquest servei que és el més complet i professional, per tant, és el que els usuaris més demanden”. A més, la regidora de Benestar Social, Malú Blasco, ha afegit que “és un servei que genera molta seguretat i benestar, ja que és un suport a les famílies, que tenen una atenció professional dels tècnics de la Creu Roja”.
D’altra banda, la Presidenta de l’Oficina Provincial de Castelló, Omayra Serrano, ha agraït a Morella la col·laboració amb aquest servei i com en altres activitats en les quals l’ajuntament compta amb la Creu roja com per exemple el Banc d’Aliments. També ha agraït la tasca dels voluntaris i voluntàries que participen en totes les activitats del Comité Comarcal de la Creu Roja.
Servei de Teleassistència a Morella
El servei de Teleassistència Domiciliaria de la Creu Roja a Morella té 45 usuaris. Els tècnics de la Creu Roja estan en constant contacte amb aquestos per a comprovar el bon funcionament del servei per a cada persona. A més, durant el temporal de neu que va haver a finals de gener es va telefonar a cadascun dels usuaris per a comprovar que estaven bé.
Les persones que vulguin accedir a este servei gratuït s’han de dirigir a les oficines de Serveis Socials de l’ajuntament de Morella. Cal recordar que el servei de Teleassistència Domiciliària salva vides, ja que consisteix en un senzill dispositiu, a través d’un telèfon, des d’on l’usuari resta en connexió amb la central de Creu Roja i sols polsar un botó, té la resposta immediata d’un operador. Si es tracta d’una emergència s’activen tots els dispositius per atendre a la persona de forma de seguida.