Morella farà accessible l’edifici de l’ajuntament

79

Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella

El projecte pretén instal·lar un ascensor i altres solucions per fer completament accessibles més espais de l’edifici gòtic
També vol millorar la zona de recepció i les oficines, on s’ubicarà la nova oficina del PROP

L’Ajuntament de Morella pretén augmentar l’accessibilitat a l’edifici consistorial aquest 2017. Aquesta intervenció té la finalitat de fer més fàcil l’accés a l’edifici físicament i oferir els serveis d’una forma més eficient. La reorganització es durà a terme a través d’obres que començaran durant les properes setmanes.

L’ajuntament de Morella és un edifici del segle XV, per la qual cosa, existeixen dificultats per accedir a algunes de les zones del consistori i alguns serveis. A més, l’ajuntament de Morella té molt de us durant tot l’any. Dins del mateix estan la policia local, els serveis socials o sales d’exposició i conferències amb activitat permanent. A més, al mateix edifici també es presten altres serveis com el de notaria i registre, on alguns d’aquests espais dificulten l’accés a gent major o amb mobilitat reduïda. Els tècnics estan treballant per a buscar la millor solució per a “fer l’ajuntament més accessible preservant el caràcter històric que té”, com apuntava l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés.

Aquesta remodelació entra dins del Pla Municipal d’Accessibilitat aprovat fa uns anys. Les obres començaran en les properes setmanes, en les quals, la primera fase afecta a la part de les oficines i el Saló de Plens. Dins d’aquest espai s’inclou, als serveis que hi ha, una oficina PROP d’atenció al ciutadà. Segons destaca Ripollés, “és un projecte costós i important per a Morella, però també necessari en un dels edificis més importants de la localitat pel seu us i valor patrimonial. A més, facilita posar en funcionament el nou servei de l’oficina PROP a Morella com més prompte possible”.

Nova oficina PROP
La nova oficina PROP d’atenció al ciutadà vol facilitar tràmits i evitar desplaçaments als veïns de Morella i les comarques més pròximes. Aquesta notícia va ser anunciada pel conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, després de la reunió mantinguda amb l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, el passat setembre. A la reunió van posar en comú temes d’interès per a tots dos departaments.

La Conselleria de Transparència i l’Ajuntament treballaran de forma coordinada per a iniciar els tràmits que faciliten la instal·lació del punt d’atenció ciutadana que prestarà servei directe a 30.000 ciutadans de diferents comarques. D’una part, el Consell facilitarà els serveis tècnics, personal i formació, mentre que el consistori proporcionarà l’espai físic necessari que possibilitarà la implantació de l’oficina.