Morella comptarà amb l’oficina itinerant d’expedició del Document Nacional d’Identitat (DNI) durant dos dies. A falta de conéixer la data exacta en la qual es realitzarà aquest servei, les veïnes i veïns podran sol·licitar la cita a les oficines de l’Ajuntament de Morella. Cal explicar que el servei es prestarà durant dos dies, un per a enregistrar les dades i l’altre per a l’entrega del document. A més, les places són limitades i s’atendrà a 86 persones entre les dues taules que hi haurà per a complir les mesures sanitàries i de seguretat per a evitar contagis de la COVID-19. Cal remarcar que tindran prioritat les persones amb dificultat per a la mobilitat i desplaçament.
L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, ha destacat que “vam demanar a la Subdelegació del Govern de Castelló la recuperació d’aquest servei i apropar-lo a les veïnes i veïns, de manera que s’eviten llargs desplaçaments” i ha afegit que “ens han contestat que si es farà, però encara no sabem les dates exactes”. L’edil ha explicat que “des de l’ajuntament facilitarem les instal·lacions per albergar l’expedició del DNI, així com diferents demandes que ens han traslladat per a complir amb les mesures de seguretat i evitar contagis de la COVID-19”. Finalment, ha comentat que “les places estaran limitades i cal inscriure’s a les oficines de l’ajuntament”.
Cal recordar que l’Ajuntament de Morella va aprovar una moció per a restablir l’oficina itinerant d’expedició del DNI al ple ordinari del mes de juliol. A més, aquesta es va traslladar a la Subdelegació de Castelló i que aquest es realitze de manera periòdica. Des del consistori es creu que es tracta d’un servei molt necessari per a les poblacions de l’interior nord, ja que apropa el servei a les persones amb dificultats per a la mobilitat i desplaçaments a altres municipis.