-Nota de premsa-
El secretari autonòmic de la Conselleria d’Infraestructures, Victoriano Sànchez, ha visitat avui l’inici de les obres de la CV-1170, en el tram que connecta la carretera Castelló amb la N-232. Aquesta actuació consistirà en la neteja i reasfaltat de 800 metres de vial. No obstant això, la intervenció òbvia el tram que uneix l’entrada a Morella amb la CV-14, que és el que majors deficiències presenta i és fonamental per a l’accés de la gent de la comarca, des de totes les localitats de la ribera del Bergantes, així com per a la indústria d’aquesta zona i els veïns del Barri de la Puritat. La Conselleria d’Infraestructures ja va intentar cedir aquest vial a l’Ajuntament amb el Catàleg de Carreteres de 1995, però el consistori no ho va acceptar en no estar en bones condicions. Durant aquestes dues dècades, en persistir els problemes, des del consistori morellà s’han hagut de realitzar nombroses actuacions d’urgència per reparar clots o la neteja de cunetes que es va dur a terme aquest estiu. En nombroses ocasions el ple de l’Ajuntament ha reclamat l’arranjament d’aquesta zona, com en 2013 i 2014.
L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, manifesta la seva decepció ja que “dels tres quilòmetres de carretera, només es va a actuar en 800 metres i es deixarà en el tram de la Teuleria sense condicionar, la qual cosa suposa només un 30% de la totalitat del traçat”. Per això, l’edil explica que “el més sensat seria actuar en tota la carretera, ja que la Conselleria d’Infraestructures és la titular del vial i ara està ací tota la maquinària, de manera que la inversió no és molt elevada i s’atendria a una reivindicació històrica del municipi”. Ripollés també assenyala que “a més de la necessitat d’actuació en els dos trams de la CV-1170, li he traslladat al secretari autonòmic la necessitat d’actuar en l’accés a Ortells i en el camí de la Canà, on també s’hauria de solucionar el problema de la titularitat del vial”.
L’alcalde conclou que “l’Ajuntament de Morella tenia raó en la situació d’aquestes carreteres i no és justificable que hagen de passar 20 anys per realitzar un condicionament de les mateixes”. A més, afegia que “el que hauria d’haver fet la Generalitat durant aquests anys és, de manera continuada i cada pocs anys, intervencions preventives de menor envergadura, que hagueren estalviat molts diners als contribuents”.
Aquesta és una circumstància similar a la que s’ha viscut amb aquesta carretera és la que va passar fa uns mesos amb el nou Catàleg de Carreteres de la Comunitat Valenciana. La història es va repetir i la Generalitat va intentar cedir les carreteres d’accés a Ortells i Herbeset al consistori morellà. De nou, l’Ajuntament es va negar a la cessió si no estaven en bones condicions. Gràcies a aquesta exigència, també s’ha aconseguit que reasfalte i millore el vial d’entrada a aquesta segona localitat.
Pressupostos Generals de l’Estat
L’alcalde de Morella ha fet referència al projecte de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2015 lamentant el molt que destaquen les retallades socials i la congelació de les pensions, fent perdre molt poder adquisitiu a la gent gran. Pel que fa a infraestructures, ha mostrat la seva desolació perquè les úniques inversions destinades per a la reivindicació històrica de la N-232 siguen únicament per a la redacció d’un projecte, sense que s’assigne cap quantitat per als exercicis posteriors, de manera que s’evidencia que el 2015 no s’estarà executant cap tipus d’obra. I en el tram de Ràfels a Mont-roig, l’assignació s’acumula d’anys anteriors i es queda en 6,8 milions d’euros, que és una quantitat mínima per la necessitat de renovació efectiva de la carretera. A més, el Parador continua desaparegut dels pressupostos, així com la conversió de la N-232 a A-68. Finalment, tampoc no es veuen inversions en infraestructures hídriques de la conca de l’Ebre que puguen ser beneficioses per als Ports.