Nota de premsa de la Diputació de Castelló
El prestigi i la promoció dels productes que s’integren baix el paraigua de la Diputació accelera el ritme d’incorporacions
Un total de 41 empreses del sector agroalimentari i gastronòmic de la província de Castelló estan passant aquest mes de juny l’auditoria necessària perquè els seus productes formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor que impulsa la Diputació de Castelló. L’interès creixent del sector per integrar-se en l’element diferenciador que impulsa la Diputació gràcies al prestigi i la promoció que els afegeix està provocant que s’accelere el ritme d’incorporacions al projecte, i amb aquestes noves incorporacions serien 106 els productes que formen part de la mateixa.
Així ho ha confirmat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, que ha explicat que “superar el centenar de productes adherits a Castelló Ruta de Sabor marcarà una fita molt important en l’evolució de la marca. Està tenint molt bona acollida entre els diferents sectors relacionats i seguim treballant perquè les incorporacions es donen amb els paràmetres que marca cada sectorial. ”
Sense anar més lluny, aquesta setmana que es realitzaran auditories a les llotges de peix, per agilitzar la incorporació del peix de Castelló a l’element diferenciador que impulsa la Diputació, per ser un dels productes més característics de la gastronomia de la província.
-Un treball conjunt amb els pobles, productors i prescriptors
L’interès de la Diputació per fomentar el consum de productes autòctons de la província com a línia de treball per a generar ocupació en els municipis de la província s’articula en les diferents iniciatives de Castelló Ruta de Sabor, “ja que la institució concep els productes autòctons com un dels recursos més importants amb què compta l’interior de la província per al seu desenvolupament, al costat de la seva riquesa natural i patrimonial “, segons indica el diputat Roig.
És per això que la institució treballa conjuntament tant amb les associacions productores i professionals dels distints àmbits, com amb ajuntaments per a la promoció dels seus productes, com amb prescriptors com ara hostalers, xefs de prestigi i punts de venda.
En aquest treball de la Diputació per millorar el posicionament dels productes de Castelló s’inclouen fires específiques o turístiques de productes agroalimentaris especialment representatius dels municipis, així com prop d’una trentena de jornades gastronòmiques i multitud de fires comercials en què el producte agroalimentari de Castelló és el protagonista.