• La ciutadania pot comunicar els incidents a través de l’aplicació mòbil perquè es puguen solucionar ràpidament
  • Aquesta plataforma per a millorar la gestió municipal en la resolució d’incidències en la via pública es va posar en funcionament el juliol de 2018

L’aplicació Línia Verda pretén millorar la comunicació entre la ciutadania i el consistori en la resolució d’incidències, així com coordinar la gestió interna del personal de l’ajuntament en aquestes tasques. Així, Morella utilitza les noves tecnologies per a fer més eficient la comunicació i gestió dels treballs per a solucionar incidents. Aquesta app ha enregistrat 125 incidències des que es va posar en funcionament el passat mes de juliol.

Cal explicar que durant aquestos primers mesos de funcionament els principals incidents han estat relacionats amb les voreres i carrers de Morella, així com en l’enllumenat públic. Així, s’han solucionat quasi 30 problemes amb els carrers i 21 de l’enllumenat. D’aquesta manera, de les 125 incidències que s’han informat, s’han solucionat 82 i s’està treballant en la resta. A més, quan una persona informa d’una incidència, aquesta pot seguir el desenvolupament d’aquesta fins que se solucione.

El regidor d’Obres, Amadeu Bordàs, ha destacat que “aquesta aplicació tracta de facilitar la comunicació entre la ciutadania i l’ajuntament aprofitant el mòbil i les seues funcionalitats de manera que es puguen resoldre diferents problemes amb rapidesa i eficiència”. A més, l’edil ha explicat que “es tracta d’una eina de gestió interna del consistori per a coordinar els treballs amb les distintes àrees”. Finalment, Amadeu ha volgut “animar a les morellanes i morellans a descarregar-se l’aplicació de Línia Verda i comunicar les incidències i avaries que puga haver-hi per la ciutat”.

Com utilitzar Línia Verda
Aquesta plataforma està disponible a través d’aplicació mòbil o web. Per a utilitzar l’app cal descarregar-se-la i seleccionar la ciutat. Morella en aquest cas. Una volta realitzat aquest procés, Línia Verda permet enregistrar incidències, geolocalitzar-les, a més d’incloure imatges i comentaris. A través de la web, http://www.liniaverdamorella.net/,  també es poden enviar incidents, encara que aquesta demana un correu electrònic per a poder enviar la resposta.

A més d’aquest sistema de comunicació entre la ciutadania i l’ajuntament, Línia Verda també és un servei de consultoria mediambiental on la gent pot preguntar i informar-se sobre reciclatge, o educació ambiental.