Les Pimes i els autònoms sol·liciten una potent campanya de promoció del comerç tradicional en la taula de diàleg de la Diputació

603
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

– Davant la falta de liquiditat també plantegen possibles ajudes directes de la institució provincial perquè el sector està quedant al marge dels préstecs ICO i autonòmics

– José Martí informa de la reestructuració del pressupost de 2020 per a crear un Fons Contra la Covid i que continua treballant perquè es permeta utilitzar del superàvit i els romanents

Els representants de les diferents organitzacions que aglutinen a les petites i mitjanes empreses i als autònoms de la província han plantejat la necessitat que la Diputació pose en marxa una potent campanya de comunicació que anime als consumidors a comprar en els establiments del comerç tradicional i de proximitat, als quals la inactivitat de més de 50 dies per la crisi de la COVID-19 i l’auge de les vendes on line han deixat en una situació molt delicada. També han sol·licitat l’obertura de línies d’ajudes directes per a aquestes empreses que s’estan quedant al marge dels crèdits ICO i autonòmics perquè tenen serioses dificultats per a complir amb els requisits requerits.

Així ho han manifestat en la reunió de la taula de diàleg per a la recuperació econòmica i social que s’ha constituït en la Diputació de Castelló, en la qual s’ha advertit del greu risc que representa la falta de liquiditat per la qual en aquests moments està travessant el sector.

Aquests mateixos portaveus han sol·licitat ajudes directes de la Diputació i dels ajuntaments per a fer front al cost addicional derivat dels nous protocols sanitaris i de desinfecció i que els municipis escometen una simplificació administrativa que reduïsca els tràmits, escurce els terminis i reduïsca les traves burocràtiques per a la tramitació de llicències.

Encara que es tracta de matèries que queden fora de l’àmbit de competències de la Diputació, els representants de les diferents organitzacions han abordat la necessitat que s’apliquen bonificacions fiscals, compensacions pel pagament de la quota d’autònoms de març, abril i maig, i l’aplicació d’una tarifa plana en els sis mesos posteriors a la finalització de l’Estat d’Alarma.

Per part seua, el president de la Diputació, José Martí, ha explicat als convidats les raons per les quals s’ha constituït la taula de diàleg i la composició d’aquesta, nascuda del consens aconseguit per tots els grups representats en la institució. També ha informat de la voluntat de crear un Fons Provincial Contra la Covid, que es nodrirà dels recursos que queden alliberats amb la reestructuració del pressupost de 2020 en la qual estan treballant els diferents diputats de l’equip de govern. No obstant això, el president ha assenyalat que continuarà fent gestions per a aconseguir que es permeta la utilització dels superàvits i romanents per part dels ajuntaments i les diputacions.

Martí ha deixat clar que en aquesta crisi «la preferència i la prioritat són les petites i mitjanes empreses i els autònoms perquè som conscients que són essencials en el teixit productiu de la província», una percepció que comparteixen el diputat de Promoció Econòmica, Pau Ferrando, i el conjunt dels partits representats en la Diputació i en la Mesa de diàleg: PSPV-PSOE, PP, Compromís i Ciutadans. Ferrando ha destacat la petició de les micropymes i autònoms, que reclamen suport en campanyes de foment del consum local de la mà dels ajuntaments assenyalant que “prompte sabrem en quina mesura consistoris i diputacions podrem fer ús dels romanents” i llavors “s’estudiaran les vies de col·laboració necessàries per a activar ajudes significatives i efectives en cada cas”.

En la sessió ha participat el president José Martí; Patricia Puerta i María Jiménez pel PSPV-PSOE; Elena Vicente-Ruiz i Salvador Aguilella pel Partit Popular; Ignasi Garcia i Pau Ferrando per Compromís; Cristina Fernández i Domingo Vicent per Ciutadans, i representants de Castelló Confecomerç, COVACO, Associació de Treballadors Autònoms (ATA), Associació de Joves Empresaris de la Petita i Mitjana Empresa de Castelló (AJE), Associació de Tallers de Reparadors d’Automòbils i Uns Altres (ASTRAUTO, l’Associació de Supermercats de la Comunitat Valenciana (ASUCOVA) i el Gremi de Perruqueries.