L’EOI de Morella incorporarà formació semipresencial el curs 2024/25

269
PUBLICITAT

L’aulari de Castelló, a més, sumarà ensenyament a distancia

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Morella, com la resta de centres d’idiomes públics de la Comunitat, incorporarà el pròxim curs la modalitat de formació semipresencial. A banda, la Conselleria d’Educació redistristibuirà en set EOI -a la provincia de Castelló, només la capital- l’ensenyament a distància.

Així ho ha explicat el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, després de les reunions mantingudes amb els directors de les Escoles Oficials d’Idiomes i representants dels sindicats. McEvoy ha indicat que “d’aquesta manera totes les EOI tindrien oferta presencial (amb la possibilitat de grups integrats i intensius) i una oferta semipresencial, que és la principal novetat i que consistirà en un 50% d’assistència a classes de l’alumnat i un altre 50% de cursos estructurats en Aules (l’entorn virtual d’aprenentatge de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació), amb una organització i seguiment de programacions per part dels departaments”.

El secretari autonòmic ha indicat, així mateix, que es redistribuirà l’ensenyament a distància en set EOI, que s’incorporen com a projecte pilot per al curs 24/25 amb possibilitat d’ampliació a altres centres en el futur, en funció dels resultats. Els centres s’han triat en funció de la població que atenen i seguint criteris territorials: Castelló, Sagunt, València-Saïdia, València-Quatre Carrers, Gandia, Alacant i Elx.

“S’ha realitzat una anàlisi de la situació actual de les escoles d’idiomes, constatant que moltes de les places oferides queden vacants, especialment en alguns idiomes, i que al llarg del curs es produeix un percentatge elevadíssim de baixes. A tot això caldria afegir que els resultats acadèmics mostren un alt percentatge d’alumnes que no superen les proves de certificació”, ha manifestat McEvoy.

El secretari autonòmic ha indicat que s’ha realitzat un estudi, en col·laboració amb l’associació de directors de EOI i recaptant proposades també dels sindicats, per a revisar els processos d’admissió, matrícula i les proves de certificació, així com per a redissenyar les diferents possibilitats d’oferta de places per a fer-les més atractives a la ciutadania.

McEvoy ha afirmat que les noves EOI, amb ensenyament presencial, semipresencial i a distància “permetran arribar a un segment de la població més ampli, que no té possibilitat d’accedir per diferents motius (disponibilitat horària, desplaçament al centre, etc), a més de permetre una major flexibilitat horària, autonomia de gestió del temps d’estudi i optimització dels recursos humans i materials disponibles”.