L’Eco Rallye Renomar de la Comunitat Valenciana 2022 va evitar l’emissió d’una tona de CO2 a l’atmosfera

800
PUBLICITAT

L’Eco Rallye Renomar de la Comunitat Valenciana, en el seu compromís amb la promoció de la mobilitat sostenible a través de l’esport, ha aconseguit registrar a la novena edició dades que refermen la seua posició com la prova eco de referència a Espanya i una de les més importants del panorama internacional.

myRecarga, principal Charge Point Operator de la província de Castelló i patrocinador oficial de la prova des dels seus inicis, ha elaborat un informe detallat en què ha registrat les dades obtingudes de les diferents recàrregues dutes a terme al llarg dels tres dies de competició.

Entre les xifres analitzades destaca l’estalvi d’emissions a l’atmosfera que s’ha evitat i que puja a una tona de CO2, amb una mitjana de prop de 500 quilos diaris. Per assolir aquest objectiu, l’organització, juntament amb myRecarga i Circutor, va treballar exhaustivament per poder dissenyar dues infraestructures de recàrrega completes en dues localitzacions diferents que fins i tot van poder funcionar de manera simultània.

La infraestructura de recàrrega inicial es va instal·lar, igual que el 2021, a l’estació elèctrica que Renomar posseeix als Ports i que concentra l’energia produïda als parcs eòlics ubicats en aquesta comarca. Aquest complex treball logístic es va dur a terme mitjançant la utilització de dos equips de càrrega súper ràpida de cent quilowatts del model Raption 100 de Circutor que es van complementar amb l’Urban DC de 25 quilowatts de càrrega semi ràpida que el fabricant català va estrenar per a l’ocasió.

La segona instal·lació de recàrrega es va ubicar a la Plaça d’Espanya, al costat d’El Corte Inglés de Castelló, i va estar formada per 20 unitats del model Urban, també de Circutor, amb un total de 40 punts de recàrrega, proporcionant 7,4 kW de potència en cadascun dels prop de 40 models elèctrics i híbrids endollables que van prendre part de la prova.

A les dues infraestructures es van realitzar un total de 108 sessions de càrrega dels diferents vehicles participants. En totes elles, myRecarga va realitzar un complet treball de seguiment i monitorització constant les 24 hores del dia per comprovar-ne el funcionament correcte i poder així determinar a la fi de la prova la despesa energètica total.

“Ha estat un treball logístic i tecnològic molt complicat atesa la temporalitat de les dues infraestructures, la potència requerida i la quantitat d’unitats de càrrega instal·lades” ha expressat el responsable de desenvolupament de negoci de myRecarga, Nacho Pérez. “A més de tot això, els equips van estar constantment monitoritzats a les dues instal·lacions per conèixer la seva situació a temps real”.

Kia Automoción Cano, l’Ajuntament de Castelló, la Diputació Provincial, la Generalitat Valenciana i Renomar encapçalen la llista de patrocinadors principals de l’Eco Ral·li Renomar de la Comunitat Valenciana 2022, en la qual també figuren altres empreses i institucions com Acciona Energía, bp España, myRecarga, Circutor, Mahle, El Corte Inglés, el Patronat d’Esports de Castelló, l’Ajuntament d’Orpesa, l’Ajuntament de Morella o l’Ajuntament d’Onda. Tota la informació de la prova així com els comunicats de premsa estan disponibles a www.ecorallyecv.com ia Newspress Espanya.