L’Alt Maestrat fomenta la innovació digital en una jornada d’anàlisi del territori

205
Marta Pitarch, presidenta de la Mancomunitat Alt Maestrat, obri la jornada
PUBLICITAT

El dimecres pel matí es va celebrar a Catí una jornada on diferents agents socials i empresarials de l’Alt Maestrat han aportat la seua visió del territori. L’encontre també ha servit per a analitzar les diferents formes de desenvolupament econòmic que tenen les xicotetes i mitjanes empreses en el món rural, i connectar experiències d’èxit que han servit d’exemple. Així doncs, la presidenta de la Mancomunitat Alt Maestrat, Marta Pitarch, ha obert la jornada amb un discurs que ha donat pas a debats en format de taules rodones, en el qual també ha agraït la voluntat per organitzar-ho a l’interior del territori. L’entitat supramunicipal col·labora en l’organització d’aquest esdeveniment juntament amb altres amb les que s’aposta fermament pel creixement digital i la total implantació per millorar el desenvolupament d’un model turístic sostenible i assolir una política d’ocupació que garanteix estabilitat i atracció de nous pobladors.

Vicente Budí, Director de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local de la Comunitat Valenciana i professor titular de l’UJI, ha iniciat el programa amb una ponència sobre la digitalització i l’ús de tecnologies a les comarques de Castelló. La seua exposició ha estat seguida per una taula rodona sobre desenvolupament de producte turístic on Joaquim Deusdad, gerent del restaurant El Faixero de Cinctorres; Jose Luis Soler, director de Servitur dels Ports; i Sergi Monfort, director de l’Alberg La Parreta de Vilafranca, han exposat les seues experiències i han coincidit en problemes als quals s’enfronten les empreses del món rural, com la falta de mà d’obra o la falta de rendibilitat de molts negocis. Óscar Tena, vicepresident de la veïna Mancomunitat dels Ports, ha conduït l’acte.

Sobre realitat industrial i empresarial han intervingut dos empreses directament relacionades amb l’Alt Maestrat. Per una part, Balma Boix ha aportat la visió de FRUSEMA d’Albocàsser, i per l’altra ha sigut Rafael Boria, director Comercial d’Agua de Benassal. També ha participat Victoriano Prim, CEO de Grup Industrial Alespri de Benicarló. Per parlar de producte local i gastronomia ha sigut referència Pedro Escrich, gerent en Lácteos Els Masets de La Torre d’En Besora. Joaquim Guillén, Agent digitalitzador de l’Alt Maestrat i coordinador del posicionament de MarketMaestrat, també ha aportat la seua opinió professional sobre la creació de nous projectes i productes. El tècnic de cítrics de la cooperativa Benihort de Benicarló, Francisco Casañ, ha intervingut amb la posició empresarial que es treballa a Benihort amb cítrics i verdures com les carxofes.