L’ajuntament de Morella i la Creu Roja reforcen el servei de Teleassistència

187

Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella

L’ajuntament de Morella i la Creu Roja han signat avui els diferents acords de col·laboració de l’any 2021 entre ambdues entitats. Així, la regidora de Promoció de la Salut, Malú Blasco, el president de Creu Roja a la província de Castelló, Esteban Fortea, i el president de l’assemblea de la Creu Roja Morella-Els Ports, Miguel Aguilar, han signat el conveni de col·laboració anual, la cessió del local de l’Hostal Nou per a acollir el servei d’ambulàncies i l’acord per a prestar el servei de Telassistència domiciliària.

Cal recordar que la Teleassistència és un servei per a persones que viuen soles, generalment majors de 65 anys. Aquest es reforça cada any, ja que augmenta el nombre d’usuàries i usuaris que l’utilitzen a Morella. Actualment, hi ha més de 70 famílies utilitzant aquest servei, el qual s’adapta a les noves tecnologies i les necessitats de les persones amb nous dispositius, els quals suposaran un estalvi important per a les famílies, com es va explicar en la reunió informativa que va tindre lloc el passat 3 de novembre. Els nous dispositius anul·len l’obligatorietat de tenir una línia fixa de telèfon a casa. A més, gràcies a estos sistemes, es permet la mobilitat a una altra vivenda sense perdre el servei ni instal·lar nous dispositius.

D’aquesta manera, Malú ha destacat que “entre la Creu Roja i l’ajuntament hi ha una estreta relació de col·laboració per a prestar serveis molt necessaris per a la societat morellana”. L’edil ha explicat que “la Teleassistència és molt important i cada any té més demanda, ja que utilitza les noves tecnologies per a garantir que persones que viuen soles estiguen bé”. Cal recordar que l’ajuntament de Morella és de les poques entitats locals que ha mantingut este servei després que la Diputació de Castelló deixara de prestar-lo i que ha anunciat que el recuperarà gradualment a partir de l’any que ve. “En aquell any eren 40 famílies qui usaven el servei que ara pràcticament s’ha doblat” explicava la regidora. Finalment, ha explicat que “en el cas de Morella, l’ajuntament assumeix íntegrament el cost del servei de Teleassistència i així ho continuarà fent amb els nous dispositius, encara que siguen un poc més cars” i ha aprofitat per a “agrair als i les professionals de la Creu Roja la seua ajuda i col·laboració amb l’ajuntament en aquest servei”.

Cal recordar que el servei de Teleassistència domiciliària salva vides, ja que consisteix en un senzill dispositiu, a través d’un telèfon, des d’on l’usuari resta en connexió amb la central de Creu Roja i sols polsar un botó, té la resposta immediata d’un operador. Si es tracta d’una emergència s’activen tots els dispositius per atendre a la persona de forma de seguida.