– Es licita l’eix 4, el qual inclou la gerència i l’oficina de turisme
– Les empreses tenen fins al dissabte 22 per a presentar les seues propostes per valor de 118.000 euros en la Plataforma de Contractació de l’Estat
La Mancomunitat de l’Alt Maestrat ha tret a licitació el servei de gerència per a la planificació i gestió del Pla de Sostenibilitat Turística Alt Maestrat, així com de l’oficina, comunicació i seguiment d’aquest pla. Les empreses interessades poden presentar les seues ofertes fins al dissabte 22 amb un pressupost límit de 118.226 euros.
El contracte amb l’adjudicatària estarà en vigor fins a 2026, subvencionat amb fons europeus Next Generation. La figura de la gerència és el mecanisme triat per a la correcta execució del pla de sostenibilitat turística en destí, que ha de complir els terminis i atendre les tasques validades per la Unió Europea.
Aquesta figura vetlarà així per l’aprovació, gestió, seguiment, avaluació i verificació de les obligacions reglamentàries per a la concessió dels fons europeus. També assessorarà i justificarà els projectes inclosos en el Pla de Sostenibilitat Turística a través de quatre eixos d’actuació: transició verda i sostenible, millora de l’eficiència energètica, transició digital i competitivitat.
L’adjudicatari haurà d’elaborar i justificar les actuacions detallades en l’objecte del contracte i una planificació i desenvolupament d’accions per a aconseguir els objectius establits d’acord amb l’estratègia de la Mancomunitat. Els objectius hauran d’estar marcats en un pla global a entregar a tres mesos des de la signatura del contracte.
Haurà de definir una proposta de calendarització, identificació d’agents implicats, la previsió dels recursos necessaris i els mecanismes de seguiment establits. Aquest pla regularà el diagnòstic, els indicadors, el programa i les actuacions en matèria de comunicació, així com la comissió de seguiment.