Ja funciona a Castelló de la Plana, Nules, Segorbe, Vila-real i Vinaròs
La Conselleria de Justícia i Administració Pública, en col·laboració amb la Conselleria d’Hisenda, ha implantat un nou sistema de cita prèvia i gestió de cues en els registres civils dels partits judicials de Castelló.
Este nou sistema, que ja ha començat a funcionar a Castelló de la Plana, Nules, Segorbe i Vila-real, millora l’atenció a la ciutadania i reduïx els temps d’espera. En este sentit, permet sol·licitar cita de manera telemàtica i així ordenar la pressió assistencial mitjançant la planificació de les agendes d’atenció al públic, i també facilita l’ordenació de les cues en les sales d’espera per a la tramitació dels seus assumptes.
La iniciativa consistix en la instal·lació de quioscos expenedors de torn i pantalles informatives, així com del cablejat i les llicències de programari corresponent, en les sales d’espera de tots els registres civils de la Comunitat Valenciana. Este sistema de cita prèvia i gestió de cues és un projecte de modernització de l’Administració de Justícia a càrrec de la Direcció General de Justícia, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC).
El projecte compta amb una inversió de 485.189,52 euros per a tota la Comunitat Valenciana, i és finançat per la Unió Europea mitjançant fons NextGeneration, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
Nou sistema de citació
Els registres civils de la Comunitat Valenciana oferixen múltiples servicis a la ciutadania relacionats amb naixements, matrimonis, defuncions o nacionalitat, entre altres. Alguns d’estos tràmits requerixen una sol·licitud de cita prèvia.
Fins ara, per a sol·licitar cita en els registres civils s’accedia a un tràmit telemàtic bàsic que permetia seleccionar un dia de partida, a partir del qual el sistema oferia a l’usuari o usuària tres alternatives. Si estes no s’ajustaven a les seues necessitats, s’havia d’iniciar de nou el tràmit des del principi.
Amb el nou sistema de citació, que oferix una navegació molt més intuïtiva, la ciutadania pot consultar directament el calendari i comprovar quines dates i horaris estan disponibles per a reservar una cita en el moment que millor li convinga.
Quant a l’ordenació de l’atenció i la gestió de cues, fins ara la ciutadania era atesa en els taulells i dirigida a la finestreta corresponent, a on cada persona havia de gestionar la millor manera de guardar el seu torn, respecte de la resta de persones a l’espera. Amb el nou sistema, tots els registres civils compten amb un quiosc al qual els ciutadans han de dirigir-se a la seua arribada i que gestiona les cues segons siga el cas.
En el cas que el tràmit no requerisca cita prèvia, el quiosc donarà un orde d’assignació a cada persona i la pantalla informativa avisarà en quina finestreta se l’atendrà, per orde d’arribada. Si el tràmit requerix cita prèvia, el quiosc reconeix la persona i registrarà la seua arribada i el sistema anirà cridant la ciutadania per orde de cita.