La Diputació treballa en la redefinició de ‘Castelló Ruta de Sabor’ com a reclam turístic gastronòmic nacional i internacional

721
Ruta de sabor
PUBLICITAT

La diputada de Turisme, Virginia Martí, explica que es busca aprofundir en la diferenciació del producte turístic castellonenc per a poder competir amb altres destinacions

Martí anuncia l’elaboració de tres plans per a rellançar la marca amb una inversió de 175.000 euros

La Diputació de Castelló assentarà aquest 2021 les bases del que serà el nou model de gestió de la marca gastronòmica per excel·lència de la província: ‘Castelló Ruta de Sabor’. Des del Patronat Provincial de Turisme s’està treballant des de fa mesos en la seua redefinició «perquè no només siga entés com un segell de qualitat alimentària, sinó també com un producte turístic atractiu a nivell nacional i internacional que cree riquesa i ocupació a les nostres comarques».

Així ho ha afirmat la diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, qui ha assegurat que aquesta decisió de reforçar ‘Castelló Ruta de Sabor’ «ve presa per la voluntat d’aquesta Nova Diputació de treballar i aprofundir, a través de les gastroexperiències, en la diferenciació del nostre producte turístic perquè puguem competir amb millors garanties davant altres destinacions».

«Actualitzar ‘Castelló Ruta de Sabor’ és una mostra de la nostra ferma convicció en aquest projecte. Confiem en que tenim un producte llest per a competir a alts nivells i el volem explorar, per això en un futur hi haurà canvis profunds en aquesta marca que la convertiran en l’estrela de la nostra aposta pel ‘turisme d’experiències’».

Per a portar endavant aquesta missió, el Patronat Provincial de Turisme contractarà al llarg d’aquests mesos els serveis d’assistència que plasmaran sobre paper el que serà el nou ‘Castelló Ruta de Sabor’. En el pressupost de 2021 s’ha reservat una partida de 175.000 euros per a aquesta finalitat.

Tot i que l’estudi encara està en una etapa preliminar, Virginia Martí ha anunciat que aquest renovació comptarà amb tres plans principals que serviran de guia per a materialitzar el canvi a la marca. El primer d’ells serà un pla director de turisme gastronòmic, el qual posarà l’accent en la millora de la comunicació tant interna com externa i del màrqueting digital perquè ‘Castelló Ruta de Sabor’ entre amb força en el llistat de destins turístics de referència en gastronomia. A aquest document se sumarà un altre per a sensibilitzar i fomentar l’adhesió de noves empreses i entitats i s’elaborarà un programa d’assessorament i assistència tècnica per a recolzar a les empreses adherides en els seus processos de creixement.

Per un altra banda, de manera conjunta, les àrees de Desenvolupament Rural i Turisme estan treballant en el desenvolupament d’una potent plataforma de comercialització en línia que ajude a posicionar en el mercat digital els productes i experiències de turisme gastronòmic de Castelló, impulsant així la digitalització de tots dos sectors i ajudant el sector agroalimentari a penetrar en els mercats globals de distribució i comercialització.

Virginia Martí s’ha mostrat convençuda que aquesta mutació de ‘Castelló Ruta de Sabor’ serà tot un èxit, com ja ho està sent des que aquesta marca fora assumida per Turisme coincidint amb l’inici de la nova legislatura. Des d’aleshores el augment de l’interés per formar part de la marca s’ha incrementat de forma notable.

Martí ha recordat que el turisme és una de les potes essencials de l’economia provincial i que «des de la Diputació farem tot el possible perquè torne a donar-nos alegries com antany».