La Diputació s’alia amb l’interior de la província en invertir 430.000 euros en els seus programes de Competitivitat Turística

482
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

El Govern Provincial suma ara a l’agrupació de pobles del Penyagolosa als convenis ja oberts amb Consell i municipis

El Programa de Competitivitat Turística permetrà que el 2017 la Diputació de Castelló es converteixade nou en el millor aliat turístic per als pobles de l’interior de la província després que el Patronat Provincial de Turisme, després de nombroses reunions celebrades en el si del programa, haja aconseguit incorporar a una cinquena associació intermunicipal. Així, en 2017 seran ja 430.000 euros els que ha pressupostat després d’incorporar als quatre plans ja existents un cinquè amb l’agrupació de pobles del Penyagolosa.

Així, als quatre convenis ja signats enguany amb les mancomunitats de Ports, Espadà-Millars, Alt Palància i l’Associació Intermunicipal de Catí, Culla, Ares del Maestrat i Benassal, l’any que s’incorpora a aquests programes un nou espai turístic que es veurà beneficiat d’esta iniciativa finançada a parts iguals per Govern Provincial, Agència Valenciana de Turisme i ajuntaments adherits: l’Associació Intermunicipal de Penyagolosa.

Esta última incorporació, ratificada amb la signatura del conveni entre ajuntaments i Patronat de Turisme, permetrà estendre l’impacte que este Programa de Competitivitat Turística genera a l’hora de dinamitzar l’activitat turística dels pobles a través d’actuacions que afavoreixen la planificació estratègica del turisme a la província, la creació de producte turístic, la millora de la comercialització i la promoció de l’oferta turística de l’interior.

1.260.000 euros d’inversió provincial

Per a això, i per tant per “generar ocupació en els pobles, consolidar població i fer del turisme una oportunitat de treball més enllà dels mesos d’estiu”, per 2017 el pressupost per a cada programa impulsat per les mancomunitats o associacions intermunicipals serà de 270.000 euros, 210.000 en el cas de l’Associació Intermunicipal de Penyagolosa, ascendint a 430.000 euros la inversió realitzada des de la Diputació en 2017.

Esta inversió que es perllonga durant els tres anys de durada d’aquest pla d’incentius turístics, ascendirà a un total de 1.260.000 euros per part del Govern Provincial.

Agències de turisme locals

Cal destacar que dins d’esta línia de suport al turisme a tota la província de Castelló, des de l’administració provincial ja es va posar en marxa una línia d’ajuts amb una subvenció màxima de fins a 16.000 euros perquè els municipis de menys de 2.000 habitants puguin mantenir oberta durant tot l’any les seves pròpies oficines de turisme.