La Diputació promou la transformació digital de pimes, autònoms i cooperatives

92
Ple de la Diputació de Castelló.

La màxima organització provincial de Castelló ha posat en marxa el nou Pla de Digitalització, encarat fonamentalment a promoure la transició digital del teixit empresarial castellonenc i adequar-lo a les necessitats virtuals actuals.

Així doncs, la idea que persegueix la Diputació de Castelló, i més concretament el Diputat de Promoció Econòmica, Pau Ferrando, és la incorporació de nous recursos i tecnologies que siguen capaces de consolidar la comercialització i la producció de les pimes, els autònoms i les cooperatives, el públic objectiu que pot accedir a les ajudes econòmiques que comporta el Pla.

La suma total de la línia de subvencions arriba fins als 450 mil euros, destinats a una evolució digital que discriminarà positivament a les empreses amb menys treballadors i localitzades en pobles més menuts. Ferrando assegura que «el desenvolupament econòmic que genere ha de ser social i mediambiental sostenible en el temps i assegure la igualtat entre les zones urbanes i rurals», referint-se que la ubicació i capacitat de l’empresa serà important a l’hora de baremar qui tindrà ajuda, les quals poden ser de 8 mil euros com a màxim.

El Pla de Digitalització orquestrat per Pau Ferrando actua, per tant, en dues variants complementàries però ben diferents entre si: la primera fa referència a l’adquisició de solucions informàtiques per a facturació i comptabilitat, per al teletreball, l’aplicació d’intel·ligència artificial, l’automatització de processos, ciberseguretat i robòtica, així com per a equipament informàtic o el disseny d’aplicacions mòbils, traduccions de contingut web a diferents idiomes i adaptació al Reglament General de Protecció de Dades.

Mentre que la segona via de treball esmenta serveis de consultoria avançats per a la transformació digital i serveis de màrqueting digital per a la definició i implantació d’estratègies de comunicació, publicitat i màrqueting en xarxes socials, així com la incorporació de solucions tecnològiques per a la digitalització dels processos de negoci i gestió empresarial en el núvol.