La Diputació presenta l’oferta turística dels pobles als més de mil creueristes que arriben a la província aquesta setmana

114

 

Instal·la punts d’informació turística com a reforç a l’impuls d’aquest tipus de turisme emergent que dóna suport al costat de PortCastelló

La Diputació de Castelló presentarà l’oferta turística dels pobles de la província als més de mil creueristes que arriben entre este dilluns i dimecres al Port de Castelló a través de la instal·lació de Punts d’Informació Turística a la seua arribada. Amb això, el Govern Provincial dóna un pas més en el seu impuls al turisme de creuers com a producte emergent del turisme provincial tal com contempla en el Pla de Màrqueting Turístic 2016 i com a part del Comitè Impulsor del Trànsit de Creuers de Castelló.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “són més de mil nous turistes els que arriben a la província a través d’aquests dos creuers, i treballem no només perquè cada vegada siguen més els creuers que atraquen a Castelló sinó perquè els seus viatgers recorren i coneguen més de la província de Castelló”.

En aquest sentit, Martínez ha explicat que “a poc a poc estem donant passos importants en obrir noves portes perquè més turistes vinguen, coneguen i gaudeixen de la nostra terra. Des de la Diputació, seguirem treballant i seguirem invertint en promocionar i assentar el turisme com a motor econòmic del nostre territori”.

Cal assenyalar que el Port de Castelló ha rebut el creuer Prinsendam, de la companyia Holland America Line, amb 729 passatgers americans, i dimecres rebrà el Silver Cloud, de la companyia Silversea Cruises, amb 300 passatgers europeus. Al Punt d’Informació Turística instal·lat per la Diputació de Castelló, un informador turístic ofereix tot el material gràfic i explicatiu dels recursos turístics de la província de Castelló per a possibles visites d’aquests turistes per tal de completar la seua estada a la província i intentar fidelitzar- a la destinació.

Turisme de Creuers, producte emergent a Castelló

La Diputació de Castelló contempla en el seu Pla de Màrqueting Turístic el Turisme de Creuers com a producte turístic emergent a la província de Castelló. I, en aquest mateix doccument estratègic contempla diversos factors positius de la província per a l’escala de creuers, tal com assenyalen les mateixes companyies consignatàries: el que siga una destinació nova dins el circuit, la bona ubicació al litoral mediterrani, distància d’escala adequada des de Barcelona o Màlaga, bones condicions i serveis del port, la varietat i qualitat de les excursions, la implicació dels agents del sector en la gestió del turisme de creuers.

Cal tenir en compte que els principals mercats emissors a nivell global són Estats Units (52%), Regne Unit (15%), Alemanya (8%) i Espanya (2%) com a quart emissor europeu.

“El perfil d’aquest tipus de turista es correspon majoritàriament amb parelles d’edat superior a 55 anys, amb una despesa en destí de 32 euros per dia de mitjana, i són al voltant del 36% dels creueristes dels que contracten excursions en origen” , ha puntualitzat Martínez, que ha explicat que “les accions de la Diputació per fomentar aquest turisme es basen principalment en les campanyes de publicitat en mercats internacionals que donen a conèixer el nostre destí, col·laborar amb el Comitè Impulsor del Trànsit de Creuers de Castelló, amb la Fundació PortCastelló i treballar el posicionament de Castelló en webs especialitzades i Xarxes Socials relacionades amb aquest àmbit “.