La Diputació negocia amb operadors turístics nacionals a Aragó durant aquest cap de setmana per augmentar els turistes aquest estiu

709
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

El Govern Provincial mostra al Saló Aragonès del Turisme l’oferta castellonenca per optimitzar la propera campanya estival

La Diputació de Castelló promociona durant tot el cap de setmana la marca turística provincial en el XI Saló Aragonès Aratur en un espai de l’estand de la Comunitat Valenciana en total coordinació amb els municipis i l’Agència Valenciana de Turisme de la Generalitat. L’objectiu d’aquesta activitat inclosa en el Pla de Màrqueting Turístic de la Diputació, consensuat amb el sector i els municipis, s’emmarca en l’esforç del Govern Provincial per seguir millorant l’arribada de turistes nacionals als municipis de la província.

Tant és així que aquesta fira conclou la preparació de la temporada estival a aquest tipus d’esdeveniments promocionals, sent un total de vuit en els quals ja ha participat la institució al nostre país dels 14 en els quals concorrerà en l’àmbit nacional durant 2016. totes aquestes cites de treball han estat coordinades pel Govern Provincial amb la Generalitat, fins al punt que en la majoria l’oferta provincial es promociona baix el paraigües de l’Agència Valenciana de Turisme.

Presència coordinada amb l’Agència Valenciana de Turisme

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha participat en Aratur, on ha mantingut diverses reunions amb operadors turístics aragonesos, entre ells el de més magnitud, Olympia, per a tractar d’augmentar la quantitat de visitants procedents d’aquesta regió a la nostra província. “Aragó és un dels mercats prioritaris per a Castelló, per la seua proximitat i per ser la sortida natural cap a la costa. El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació ha estat present en aquesta fira en totes les edicions, amb molt bona acceptació per part del públic de Saragossa “.

El turisme aragonès representa per a Castelló un 5.95% dels viatgers i un 6,75% de les pernoctacions, sent la quarta comunitat autònoma en volum de turistes. És un turisme amb un elevat grau de fidelització en tots els subsectors des d’hotels fins a càmpings, apartaments i turisme rural.

En aquest sentit, Martínez ha assenyalat que “portem des de principis d’any augmentant l’activitat turística respecte a l’exercici passat, amb més turistes que arriben a la nostra província, i seguirem treballant perquè l’estiu sigue de rècord per a un sector que pot generar moltes oportunitats laborals i de desenvolupament en els nostres pobles “.

Més i millor turisme nacional

En aquest sentit, 2015 va suposar per a la província augments de turista nacional en pràcticament totes les procedències, destacant un augment del 2,90% de turistes aragonesos, arribant a aconseguir el 6,75% del total de turistes nacionals, el quart mercat després de la pròpia Comunitat Valenciana, Madrid i Catalunya. En el cas del País Basc es troba immediatament darrere del mercat aragonès, suposant per al turisme nacional de la província un percentatge del 5,51%.