La Diputació de Castelló reforça la seua aposta per la gastronomia local i suma 13 noves empreses certificades amb la marca Castelló Ruta de Sabor

1
PUBLICITAT

La Diputació Provincial de Castelló reforça la seua aposta per la gastronomia local i suma tretze noves empreses certificades amb la marca Castelló Ruta de Sabor.

El Palau Provincial ha acollit este matí la gala de lliurament dels certificats a les noves empreses adherides a la marca gastronòmica Castelló Ruta de Sabor. En esta ocasió han sigut 13 i amb la seua incorporació ja són 505 entitats i empreses les que formen part d’este producte turístic per excel·lència de la província de Castelló.

“Castelló Ruta de Sabor és un distintiu que identifica i diferència a les empreses i entitats que amb el seu treball, determinació, passió i experiència fan de la gastronomia de la província de Castelló una experiència única”, ha destacat el vicepresident de la institució provincial i diputat de Turisme, Andrés Martínez, qui ha donat la benvinguda a les noves empreses i els ha fet lliurament d’un diploma i una placa que acrediten l’adhesió a esta marca, “a esta gran família gastronòmica”.

Les noves empreses adherides a Castelló Ruta de Sabor són Escriche gastronomía, Escriche Cultura del Sabor, Taula Supermercats Burriana, Tunel Disco, Oficina de Turismo de Càlig, Brasería la Bodega, Caffé de Mar, El Colmado, La Parreta, Monpiedra La Vall d’Uixó, Monpiedra Moncofa, Nacra Brunch & Drunch y San Remo.

“El que va començar amb unes quantes empreses, hui reunix més de 500 gastrobars, restaurants, productors, comerços, hostalers, entre altres, que treballen cada dia per a convertir Castelló en una província referent de la gastronomia”, ha assenyalat Andrés Martínez.

El vicepresident ha posat en relleu el gran increment d’entitats adherides en l’últim any i ha detallat que al desembre de 2023 hi havia 472 entitats adherides i, actualment, hi ha més de 500. “Són xifres immillorables que avalen els objectius d’este equip de Govern Provincial per consolidar, donar prestigi i difusió a la marca, i vertebrar una ruta de sabor i d’experiències per tota la província”.

Perquè a Castelló, tal com ha ressaltat el diputat de Turisme, “tenim els millors productes de la cuina marinera i els millors productes de la cuina d’interior gràcies a ser un territori privilegiat quant a orografia i patrimoni natural, i també a tindre productors i cuiners amb un gran talent, que acaronen el paladar de les persones”.

En este sentit, el vicepresident provincial ha enaltit la “rica i extens rebost que té Castelló” i ha incidit en la importància de “posar en valor i fer costat als xicotets productors locals, a eixos agricultors i pescadors que treballen incansablement per a portar a les nostres taules el millor de la naturalesa”.

“El treball i la dedicació dels nostres productors i cuiners ens convida a un viatge culinari únic, de nord a sud i d’est a oest, que mereix ser reconegut”, ha assenyalat Andrés Martínez, durant la gala de lliurament dels certificats de les noves adhesions a la marca Castelló Ruta de Sabor.

Durant el transcurs de l’acte, 48 empreses del sector turístic gastronòmic han renovat el seu certificat i a totes elles se’ls ha fet lliurament d’un diploma acreditatiu. Cada dos anys, les empreses que pertanyen al Club de Producte Castelló Ruta de Sabor passen una auditoria amb requisits per a la promoció del producte agroalimentari local més exigents amb l’objectiu de treballar en la millora contínua.

El vicepresident i responsable de l’àrea Turística ha animat a totes les empreses presents a “continuar treballant de la mà i fer-nos inoblidables, creant experiències gastronòmiques úniques que facen, primer, que la gent vinga a Castelló i, una vegada això passa, que vulga tornar”.