La Diputació de Castelló i Confecomerç llancen una guia per a digitalitzar els xicotets negocis de proximitat

111

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

Pau Ferrando: “Aquesta ferramenta és el preludi del Pla de Digitalització que iniciarem en 2021 amb un pressupost de fins a 700.000 euros”

El diputat provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, ha presentat aquest matí la ‘Guia d’Aplicacions per a la Transformació Digital del Comerç de la Comunitat Valenciana’, junt amb el president de Confecomerç CV, Rafael Torres, entitat amb què s’ha col·laborat per elaborar aquesta ferramenta en línia dissenyada per l’especialista en màrqueting digital César Mariel. A l’acte de presentació també han assistit el vicepresident de Confecomerç CV, Mauro Gómez, i la secretària general de Covaco Castelló, Teresa Esteve.

Aquesta guia, disponible a través de la pàgina web de Confecomerç, www.confecomerc.es a partir de hui, és un catàleg intuïtiu amb referències a més d’un centenar d’aplicacions tecnològiques enfocades a millorar la gestió interna, la comunicació i la venda, tan física com en línia, dels comerços al detall.

«Els xicotets negocis són una prioritat a la Diputació de Castelló», ha assenyalat Ferrando, per a qui la guia suposa és «un pas imprescindible per a minorar l’escletxa digital de gran part del teixit productiu de proximitat que ens ha sostingut durant la pandèmia». «Aquesta ferramenta és el preludi del Pla de Digitalització per a empreses que iniciarem en 2021, amb un pressupost de fins a 700.000 euros» que, segons el diputat de Promoció Econòmica, té per objectiu «integrar-les en un procés de transició digital eficient, solvent i eficaç, adaptada a les necessitats concretes de cada sector».

Per la seua banda, Torres ha assenyalat que l’Estat d’Alarma ha corroborat que «el comerç ha d’avançar cap al nou context digital per poder reforçar la capacitat de les tendes físiques». Segons ha argumentat, «un de cada tres consumidors ja consulta la informació dels productes a la xarxa abans de comprar-los telemàticament o presencial». «Des de l’1 de març, la demanda en línia s’ha més que duplicat» i «durant el confinament, un 30% de nova clientela va redescobrir els comerços de proximitat». Segons el president de Confecomerç, «ara cal fidelitzar-la i apostar per millorar la presència i visibilitat» d’aquests negocis.