La Diputació de Castelló analitzarà els punts forts i febles del servei públic de la institució a través del “client misteriós”

681
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló ha signat un conveni amb la Societat Espanyola d’Avaluació de Polítiques Públiques (SEE) per a promoure i impulsar l’observació directa dels serveis públics a través de la tècnica del “client misteriós.”

Mitjançant aquest acord, subscrit pels presidents de la Diputació, José Martí, i la Societat Espanyola d’Avaluació de Polítiques Públiques, Daniel Catalá, els serveis públics de la Diputació provincial seran observats de manera presencial i telemàtica per ciutadans i funcionaris municipals anònims, que seran formats com a ‘clients misteriosos’. A més, aquest conveni també pretén elaborar una guia metodològica que servisca de fonament conceptual per a fer el treball de camp.

El president de la Diputació, José Martí, ha valorat positivament aquest acord que, en les seues pròpies paraules, ‘’permetrà observar els punts forts i els febles dels serveis públics de la institució per a poder mantindre una bona dinàmica en el treball ben fet i revertir la situació en aquell que no estiga ben valorat’’. En aquest sentit, ha recordat que la institució provincial ‘’ha de ser totalment transparent i analitzada objectivament per ciutadans anònims i funcionaris municipals, que coneixeran de primera mà el funcionament dels serveis públics’’.

D’aquesta manera, la Diputació de Castelló es compromet a facilitar els recursos materials necessaris per a la formació dels clients misteriosos, així com posar a la disposició de la SEE la impremta provincial per al disseny i publicació de la guia metodològica per al desenvolupament del client misteriós en el sector públic.

Per part seua, la SEE haurà de formar als clients misteriosos que vagen a avaluar els serveis públics de la Diputació i elaborarà la guia metodològica per al desenvolupament del client misteriós en el sector públic.